kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰

کوتاه از شهرستان ها

آزادی مشروط زندانیان
شیراز- خبرنگار کیهان: رئیس کل دادگستری فارس در بازدید از زندان مرکزی و بازداشتگاه مرکزی شیراز با مرخصی پایان حبس 52 نفر از زندانیان واجد شرایط قانونی مدرسه قرآن و عترت و آزادی مشروط زندانیان واجد شرایط در سایر اردوگاهها و زندانها و مرخصی تمامی زندانیان واجد شرایط به مناسبت ایام دهه فجر موافقت کرد.
تأسیس بنیاد همدان شناسی
همدان- خبرنگار کیهان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از تأسیس بنیاد همدان‌شناسی با هدف معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان خبر داد. ریحان سروش مقدم افزود: در این بنیاد از نظرات و راهنمایی‌های محققان، استادان و کارشناسان تاریخ و باستان‌شناسی برای شناساندن و معرفی تمدن و مفاخر شهر و استان استفاده می‌شود. وی گفت: مکانی برای بنیاد همدان‌شناسی اختصاص یافته است.
کاهش اراضی زراعی آذربایجان شرقی
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی گفت: 5/8 درصد کشاورازن کشور شامل 237 هزار نفر ساکن این استان هستند. حیدر فتح‌زاده افزود: در ظرف یازده سال گذشته مساحت اراضی زراعی استان 11 درصد کاهش یافته و این در حالی است که در این مدت باغ‌ها و قلمستان‌های استان 25 درصد افزایش یافته است. وی گفت: از تعداد آبادی‌های استان 20 آبادی کم شده و به تعداد روستاهای خالی از سکنه 351 آبادی افزوده شده است. فتح‌زاده از کاهش 17 درصدی تعداد گوسفندان و بره‌ها و کاهش 6 درصدی گاو و گوساله استان خبر داد.
صرف 149 میلیارد ریال برای 61 پروژه
مشهد- خبرنگار کیهان: 61 پروژه و تجهیزات حمل و نقل شهری با صرف اعتباری بالغ بر 149 میلیارد ریال همزمان با ایام دهه فجر در مشهد به بهره‌برداری رسید
این پروژه و تجهیزات حمل و نقل شهری شامل بهره‌برداری از پارکینگ‌های مکانیزه خرید و نصب 5 تابلوی پیام متغیر خبری احداث 10 پل عابر پیاده خرید و نصب 15 دوربین نظارت تصویری تجهیز 2 پل عابر پیاده به آسانسور خرید و نصب 7 دوربین ثبت تخلفات و تجهیز 20 تقاطع به سیستم هوشمند فرماندهی است.
افتتاح 315 طرح در کردستان
سنندج- خبرنگار کیهان: استاندار کردستان از افتتاح 315 طرح این استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در دو بخش عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 908 میلیارد و 339 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
عبدالمحمد زاهدی افزود: در بخش روستایی 211 طرح در بخش شهری 104 طرح افتتاح شدند. وی افزود: 93 طرح ملی با صرف 412 میلیارد ریال و 269 طرح عمرانی با اعتبار یک هزار و 282 میلیارد ریال و 46 طرح اقتصادی با صرف 626 میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
راه‌اندازی مرکز فرهنگی دیجیتال
مرکز فرهنگی دیجیتال کردستان در شهر سنندج به بهره‌برداری رسید. این مرکز در زمینه فروش نرم‌افزار و محصولات دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای، اینترنت، آموزشی خدمات ارائه می‌دهد. این مرکز همراه با استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، لرستان، گلستان، کرمانشاه چهار محال و بختیاری و بوشهر در ایام دهه فجر افتتاح شد.
غیرقابل استفاده بودن 40 مدرسه بناب
بناب- خبرنگار کیهان: فرماندار بناب گفت: از 110 واحد آموزشی موجود در بناب 40 واحد آن قابل استفاده برای دانش‌آموزان نیست و در سال‌های اخیر توجهی به مدارس این شهر صورت نگرفته است. ولی الله فرج‌اللهی افزود: با اعتبارات دولتی موجود برای ساخت فضاهای آموزشی شهر، 20 سال طول می‌کشد تا مدارس فعلی نوسازی شوند و در آن زمان نیز مدارس فعلی نیاز به مرمت و نوسازی خواهند داشت. وی خواستار کمک 50 درصدی دولت و 50 درصدی خیرین برای احداث مدارس شد.
فرج‌اللهی افزود: نیمکت‌های موجود در برخی مدارس بناب مربوط به رژیم پهلوی است. در مراسم افتتاح مدرسه 12 کلاسه راضیه روشنایی احداث 5 واحد آموزشی هر کدام با 12 کلاس درس و اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال با کمک خیرین مدرسه‌ساز بناب امضا شد.
رونمایی از 5 فناوری
درچه- خبرنگار کیهان: از 5 فن‌آوری جدید در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رونمایی شد. گرانول‌های سفید کمک شوینده، گرانول‌های پلی اتیلن با قابلیت شبکه‌ای شدن،‌ رادیولوژی دیجیتال، ماسک صنعتی نانوالیاف نشانگرهای شیمیایی و زیستی استرالیزاسیون از جمله این فن‌آوری‌ها بود که در ایام دهه فجر رونمایی شد. همچنین در این ایام ایستگاه تقلیل فشار گاز و گازرسانی به شهرک برق و الکترونیک خمینی‌شهر افتتاح شد.
بهره‌برداری از 174 پروژه
اسد‌‌آباد - خبرنگار کیهان: همزمان با ایام مبارک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 174 پروژه در شهرستان اسد‌آباد به بهره‌برداری رسید.
محمدرسول طاهری بخشدار مرکزی اسد‌آباد در این باره به خبرنگار ما،‌ گفت: این پروژه‌ها با صرف اعتباری بالغ بر 155 میلیارد و 160 میلیون ریال در سطح شهرستان به اجرا درآمد.
وی افزود: اعتبارات تعداد 107 پروژه به میزان 131 میلیارد و 935 میلیون ریال از محل عمرانی استانی و ملی و اعتبارات 67 پروژه به مبلغ 23 میلیارد و 225 میلیون ریال از محل تسهیلات و آورده تامین شده است.
طاهری یادآور شد: 13 پروژه برق‌رسانی، گازرسانی به پنج روستا دو پروژه جهاد کشاورزی، احداث مساکن روستایی از جمله این پروژه‌ها بود.
تاسیس 20 دفتر دهیاری روستایی
چناران - خبرنگار کیهان: 37 طرح عمرانی، خدماتی با صرف 32 میلیارد ریال در حوزه شهری و روستایی بخش مرکزی شهرستان چناران بهره‌‌برداری شد. 5 طرح عمرانی و خدماتی شهرداری چناران تاسیس 20 دفتر دهیاری روستایی و 2 خانه عالم و احداث 2 چاه سیتینگ ذخیره آب‌های سطحی و چندین طرح بهسازی و زیباسازی روستایی در بخش مرکزی از جمله این پروژه‌ها بود.
همچنین از طرح تلفن ثابت 250 شماره‌ای دهنه اخلمد با صرف 5/1 میلیارد ریال هزینه و بهره‌برداری شد. همچنین مرکز ترک اعتیاد پرتو امید در این شهر افتتاح و کار احداث مرکز نگهداری دختران کم توان ذهنی چناران آغاز شد. فرامرزی خیر این شهر نیز هزینه 2 میلیارد تومانی ساخت این مرکز را تقبل کرد و قرار است تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
احداث 3 بیمارستان در خوزستان
اهواز - خبرنگار کیهان: مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: برای ساخت بیمارستان 160 تختخوابی آبادان 32 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. داریوش پناهی‌زاده افزود: بیمارستان امیرکبیر اهواز نیز قرار است در تیرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد و مراحل اولیه اجرای عملیات ساخت بیمارستان 96 تختخوابی دزفول نیز انجام شده است.  وی گفت: در کنار ساختمان فعلی بیمارستان 32 تختخوابی شوشتر یک ساختمان دیگر ساخته می‌شود که بدین ترتیب ظرفیت بیمارستان به 2 برابر افزایش می‌یابد. به گفته وی بودجه تامین اجتماعی خوزستان در سال 94 یک هزار و 100 میلیارد تومان خواهد بود.