kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶

برخی وزرا را دوره‌ کرده‌اند و امتیازهای اقتصادی می‌گیرند(خبر ویژه)

مدیرعامل و قائم‌مقام اسبق شرکت ملی نفت نسبت به احساس بدهکاری برخی وزرا از جمله وزیر نفت نسبت به برخی شرکت‌های خصوصی و حامیان انتخاباتی هشدار داد. محمد جواد عاصمی‌پور که از همکاران سابق زنگنه است نسبت به پیگیری غنیمت پیروزی در حوزه نفت هشدار می‌دهد.

عاصمی‌پور در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سؤال که آیا فکر می‌کنید دور بودن 8 ساله زنگنه از نفت هم بر تصمیم‌های این روزهای این وزارتخانه تأثیرگذار بوده است؟ می‌گوید: به هرحال زمانی که ما از نفت بیرون رفته‌ایم عده‌ای ما را جذب کرده‌اند و حقوق دریافت کرده‌ایم. اگرچه آنها به اندازه کافی از ما استفاده هم کردند.
وی می‌افزاید: امروز نباید خودمان را مدیون آنها بدانیم. دنبال غنیمت پیروزی نباشیم. عده‌ای دور برخی از وزرای دولت را گرفته‌اند و به دنبال جمع کردن غنائم پیروزی هستند و عملاً امتیازهایی را می‌گیرند و این مسئله را بنده به عینه شاهد هستم.
خبرنگار می‌پرسد منظورتان آقای زنگنه است؟ و عاصمی‌پور پاسخ می‌دهد: قطعاً آقای زنگنه متوجه خواهد شد اگر من این حرف را می‌زنم منظورم چیست. وزرا مدیون ملت هستند نه مدیون شخص خاصی، آنها نهایتاً دو سال حقوق پرداخت کرده‌اند. به هرحال وزرای الان ما نابغه هستند و طی دو سال هم از این نبوغ‌شان برای آنها خرج کرده‌اند. برای همین مدیون کسی نیستند. چرا بخش خصوصی باید فکر کند آدم‌هایی مثل ما فقط کوپن سیاسی دارند. نکته‌ای که هرکس می‌خواهد من را به کار بگیرد اول کار با آنها روشن می‌کنم همین مسئله است.
عاصمی‌پور خاطرنشان کرد: آقای زنگنه، آقای نعمت‌زاده واقعاً یک نخبه هستند اما امروز آنها را به عنوان یک نخبه قبول ندارند. ظاهراً برخی از این دوستان هم خودشان باور به نخبه بودن ندارند که اگر باور داشتند نخبه‌ها را دورشان جمع می‌کردند.