kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان در پیامی به رهبر معظم انقلاب:

کردهای عراق خود را مدیون ایران می‌دانند با کمک شما بر داعش پیروز خواهیم شد

معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان در پیامی خطاب به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد کردهای عراق خود را مدیون ایران می‌دانند و اطمینان داریم که در این جنگ با کمک شما بر داعش پیروز خواهیم شد.

به گزارش فارس، معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان در پیام‌های جداگانه، سی‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب‌ اسلامی ایران را خدمت مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: از طرف خود و رهبری اتحادیه میهنی کردستان، سی‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به محضر مبارک حضرتعالی و همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. این انقلاب به رهبری امام امت اسلامی، آیت‌الله خمینی‌(ره) نقطه پایانی بر سیستم فاسد و دیکتاتور شاهنشاهی بود و تبدیل به منبعی الهام‌بخش برای ملت‌های آزادی‌خواه منطقه و در این میان مردم کرد شد.
در ادامه این پیام آمده است:  مردم کرد در کردستان عراق طی 36 سالی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد در قیام‌ها و قربانی‌هایی که برای حفظ موجودیت و دستیابی به آزادی تقدیم کرده، از همان آغاز جنبش نوین خلقمان تحت رهبری اتحادیه میهنی کردستان و کمک به نیروهای پیشمرگ و پناه دادن به آوارگان کرد و گشودن مرزها به روی هزاران کرد کردستان عراق که از ظلم و ستم صدام حسین فرار کرده بودند، خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران می‌داند. شما همچنین عامل اصلی سقوط این رژیم ظالم و سفاک و نجات ملت عراق بودید.
وی ادامه داده است: از بدو تاسیس حکومت اقلیم کردستان نیز جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های دوستانه و دلسوزانه‌ای با این حکومت داشته و روابط دیپلماتیک، سیاسی و بازرگانی فی‌مابین نیز شاهد گسترش روزافزون بوده است.
معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان ادامه داده است: جمهوری اسلامی ایران همچنین در مقاومت مردم ستمدیده ما در برابر درنده‌ترین دشمن اسلام و انسانیت که وحشی‌گری‌هایش با نام مقدس اسلام انجام می‌شود و همه معیارهای انسانی و ارزش‌های دینی را پایمال کرده است و وحشیانه‌ترین  شیوه‌های قتل و ویرانگری را در پیش گرفته همچون وظیفه‌ای انسانی و دینی حامی و همکار عراق و برادران کردش می‌باشد و اطمینان داریم که در این جنگ با همکاری و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران بر تروریست‌های داعش پیروز خواهیم شد.
اگر فتوای مرجعیت و حضور سردار سلیمانی نبود بغداد سقوط می‌کرد
«هادی العامری» مسئول ناظر بر نیروهای بسیج مردمی عراق و رئیس سازمان «بدر» نیز گفت: اگر فتوای مرجعیت عالی شیعیان در عراق و حضور سردار «قاسم سلیمانی» و حمایت ایران از دولت عراق نبود، بغداد به دست داعش سقوط می‌کرد.
به نوشته پایگاه خبری عراقی «المدی پرس»، وی ضمن متهم کردن ترکیه و اردن به حمایت از داعش، افزود: فساد یکی از دلایل شکست ارتش عراق است.
وی در ادامه گفت که برای رفتن به استان نینوا، از هیچ طرفی اجازه نخواهد گرفت ضمن اینکه آماده است اداره نیروهای داوطلب مردمی و نظارت بر عملکرد آنها در «کرکوک» را برعهده بگیرد.