kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

«آرنون میلچان» جاسوس رژیم صهیونیستی و دومین فرد ثروتمند هالیوود(اخبار ادبی و هنری)

براساس فهرست منتشر شده توسط سازمان ولس‌ایکس، «آرنون میلچان» تهیه‌کننده هالیوودی که چندی پیش به بیش از نیم قرن جاسوسی برای رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، دومین فرد ثروتمند سینمای آمریکاست.

به گزارش فارس، سازمان تحقیقاتی «ولس‌ایکس» در حالی فهرست ثروتمندترین‌های سینمای آمریکا (هالیوود) را منتشر کرده است که نام «آرنون میلچان» تهیه‌کننده یهودی‌الاصل هالیوود، به عنوان دومین فرد ثروتمند این فهرست به چشم می‌خورد. او کسی است که حدود یک سال پیش در یک مصاحبه جنجال‌برانگیز به این موضوع اعتراف کرد که از 20 سالگی فعالیت خود را به عنوان جاسوس رژیم صهیونیستی آغاز کرده و از آن زمان تاکنون نماینده رژیم صهیونیستی در هالیوود بوده است. ثروت هنگفت «آرنون میلچان» و دوستانی که در عرصه سیاست داشت، باعث شد تا او در دهه 60، در حالی‌که به تازگی بیست سالگی را پشت سر گذاشته بود، با «شیمون پرز» که آن موقع معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود، آشنا شود. آشنایی آنها در یک جمع دوستانه در یکی از رستوران‌های تل‌آویو شکل گرفت و  رفته رفته این آشنایی تا آنجا پیش رفت که «پرز» از «میلچان» خواست تا به عنوان یکی از ماموران مخفی سازمان «لاکام» استخدام شود. «لاکام» نام یک بخش محرمانه در وزارت جنگ اسرائیل است که مامور خرید تجهیزات، مواد اولیه و قطعات تکنولوژیکی برای برنامه هسته‌ای این رژیم است.
جایگاه اول این فهرست را «جورج لوکاس» کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «جنگ ستارگان» با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ثروت به خود اختصاص داده است. «استیون اسپیلبرگ»، کارگردان و تهیه‌کننده یهودی‌الاصل هالیوود نیز با سه میلیارد و 300 میلیون دلار نفر سوم این جدول است. همچنین «آستین هیرست» با یک میلیارد و 900 میلیون دلار، «رایان کاوانوف» با یک میلیارد دلار، «جفری کاتزنبرگ» با 910 میلیون دلار، «توماس تول» با 870 میلیون دلار، «جفری بروکمیر» با 850 میلیون دلار، «استیو تیچ» با 720 میلیون دلار و «جیمز کامرون» با 670 میلیون دلار به ترتیب جایگاه چهارم تا دهم فهرست ثروتمندترین‌های هالیوود را به خود اختصاص داده‌اند.