kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز



* یاد شهدای انقلاب اسلامی (قبل و بعد از انقلاب) و همه کسانی که در به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی تلاش و کوشش و مجاهدت کردند گرامی باد. ان‌شاءالله روح شهیدان شاد و با مولا امیر‌المومنین(ع) محشور گردد و ما ادامه دهنده راه آنان باشیم.
سیدمرتضی میرشمسی - گلستان
* خطاب به کسانی که در بررسی علل و عوامل پیروزی انقلاب به عمد یا به سهو چشمان خویش را روی نقش رهبری و مکتب اسلام بسته‌اند بنویسید بدون سه رکن مردم، رهبری و ایدئولوژی هیچ انقلابی به پیروزی نمی‌رسد. به تجربه چند سال اخیر کشورهای عربی بنگرید.
2731---0913
* در مورد به تعویق انداختن مذاکرات هسته‌ای تا تابستان سال بعد هدف این است که آمریکایی‌ها بتوانند روی انتخابات مجلس ایران تاثیر بگذارند و نمایندگان متمایل به غرب با استفاده از رانت فشار غربی‌ها بتوانند به مجلس راه پیدا کنند.
5189---0916
* تیم دیپلمات هسته‌ای کشورمان زمانی در مذاکرات پیروز میدان خواهد بود که اولا یک طرفه امتیازی به رقیب ندهد، ثانیا تمام تحریم‌های ظالمانه یکجا لغو شود. در ضمن در این مدت اعضاء تیم باید پی به این حقیقت برده باشند که آمریکایی‌ها اصلا قابل اعتماد نیستند فلذا امید به وعده‌های نسیه آنان نباید داشت.
علی‌نژاد
* آقای ظریف به جای این که حاشیه‌های مذاکرات ژنو مثل این حاشیه که اگر مذاکرات شکست بخورد دولت آقای روحانی شکست خورده را یکی پس از دیگری تکذیب نماید و فکری برای حفظ منافع ملی کشور و ملت در مذاکرات بکند که حاصل این همه رفت و آمد سیاسی سرازیر جیب آمریکا نشود. پیشنهاد می‌کنم در روز 22 بهمن امسال همه دولت و ملت یکصدا فریاد بزنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
محمودی
* اگر استکبار جهانی حقیقتا به دنبال ائتلاف جهانی برای ریشه‌کنی داعش است، پس چرا به تحریم آنها اقدام نمی‌کند و چرا به بهانه کوبیدن مواضع آنها در سوریه و عراق، مردم بی‌دفاع را هدف قرار می‌دهد و برای گروهک‌های تکفیری سلاح و مهمات (از هوا) ارسال می‌کند و مجروحین آنها هم در اسرائیل غاصب تحت مداوا قرار می‌گیرند! آنها همچنان دارند دروغ می‌گویند.
9915---0914
* واقعا مسخره است که یک آمریکایی مسئول کمیته تحقیق درباره جنایت‌های اسرائیل غاصب و کشورهای هم‌پیمان او در غزه شده در کجای دنیا یک مجرم قاضی رسیدگی به پرونده رفیق مجرمش می‌شود.
1758---0914
* از آبادان تماس گرفته‌ام. بنویسید گرد و خاکی در این شهر به هوا بلند شده که چشم چشم را نمی‌بیند و به سختی نفس می‌کشیم. دولت و مسئولان در مرکز به چه کاری مشغول هستند که کاری برای این معضل در شهرهای جنوبی کشور نمی‌کنند خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پاسخ بدهد حاصل آن همه شرکت در جلسات گوناگون و متعدد چه شد؟
حیدری
* حق جانبازی بنده از سال 70 تا سال 88 حدود 7 میلیون تومان به بهانه نبود بودجه پرداخت نشده است. عرض می‌کنم پس چرا برای پرداخت‌های میلیاردی به فوتبالیست‌ها مشکل بودجه وجود ندارد؟
4958---0901
* آیا این عدالت است که اگر قرار است حقوق ثروتمندان قطع شود حقوق امثال ما زن و شوهری که هر دو فرهنگی هستیم و روی هم حقوقمان کمی بیش از 2/5 میلیون است هم قطع شود؟ آیا ما نیز جزو ثروتمندان هستیم؟ مگر نه این که ملاک باید حقوق مرد قرار گیرد مردی که پرداخت نفقه به عهده اوست.
1713---0915
* آقای رئیس‌جمهور در جواب سؤال خبرنگار اصفهان در خصوص زندگی فرهنگیان اظهار داشت: در بودجه سال بعد بودجه آموزش و پرورش 24 درصد افزایش یافته ولی واقعیت این است که این افزایش بودجه وزارتخانه ربطی به حقوق فرهنگیان ندارد.
1713---0915
* چرا در تله تکست شبکه‌های سیما جایی برای انعکاس اخبار حوزه‌ها به ویژه انتشار بیانیه‌های مراجع عظام وجود ندارد؟
حسینی- تبریز
* از مسئولین دولتی که با شعار تدبیر کار خود را آغاز کردند می‌پرسم چرا در برابر منتقد (یا به قول شما خرابکار) از حربه توهین استفاده می‌کنید؟ توهین‌های شما از تعصب و عصبانیت است یا تدبیر؟! کلا نسبت تدبیر با خشم و غیظ چیست؟
2517---0917
* بعضی از بانک‌های کشور با سود 30 درصد وام به مشتریان می‌پردازند. مردم هم چون گرفتار هستند بالاجبار تن می‌دهند. عرض بنده با مسئولین بانک مرکزی است که چرا دست مدیران زیر مجموعه خود را تا این حد بازگذاشته‌اند که چنین فشاری به مردم وارد کنند؟
مینایی
* چرا باید اپراتور تلفن همراه اول در ارسال پیش آهنگ متناسب با ایام مبارک دهه فجر ناتوان باشد. امیدواریم این قصور و کوتاهی عمدی نبوده باشد.
طوقی و عزیزی
* کارگران بازنشسته در منطقه 14 و 15 حقوق خود را تنها می‌توانند در صف‌های طولانی از یک شعبه بانک رفاه کارگران واقع در خیابان شکوفه دریافت کنند. از مسئولین امر انتظار می‌رود شعبات مربوط به این امر را افزایش دهند.
3270---0912
* از مسئولین امر در شهرداری منطقه 14 و شرکت برق تهران بزرگ درخواست می‌شود نسبت به نصب چند پایه چراغ در قسمت روی پل سواره‌رو بزرگراه امام‌علی(ع)، تقاطع خیابان شهید اکبر آبادی شمالی واقع در منطقه14 مساعدت نمایند.
حمیدی
* از مسئولین امر در منطقه2 (فرحزاد و خیابان آبشار) درخواست می‌شود به وضعیت عدم رعایت شئونات اسلامی و بهداشت در رستوران‌ها، چایخانه‌ها، پرنده‌فروشی‌ها و... رسیدگی نمایند.
یکی از اهالی فرحزاد
* چرا کارکنان اداری ادارات آموزش‌وپرورش ماهیانه مبلغ بسیاری بابت اضافه کاری دریافت می‌کنند ولی کادر اداری مدارس متوسطه با همان ساعات کار و حتی بیشتر اضافه کار ندارند؟ آیا این عدالت است؟
5255---0915
* برای پرداخت یارانه ملاک حقوق پدر خانواده قرار گیرد نه حقوق کل خانوار. چرا که بر حسب شرع و قانون نفقه برعهده مرد است.  و آیا عادلانه است خانواری که 2 نفرند و حقوق 2/5 میلیونی دارند با خانواری که 5 نفر با همان حقوق هستند هر دو از دریافت یارانه حذف شوند؟
7906---0912و 5587---0912
* اگر حقوق کارگران و کارمندان کفاف زندگی آنها را ندهد چگونه می‌توانند به فکر تولید و پیشرفت کشور باشند. شایسته است دولت تدبیر فکری به وضع درآمد قشر کارگر و کارمند نمایند که تمام امور بر دوش اینهاست.
1028---0916
* از دولت می‌خواهیم نظارت و کنترل خویش برروی فعالیت صنوف را در این ایام که مردم مشغول خرید نیازهای شب عید هستند بیشتر کند. مسئولین گشایشی که در زندگی ما مردم نتوانستند به وجود بیاورند حداقل این یک کار را انجام بدهند.
شفیعی
* آیا فکر کرده‌اید ازنظر روانی کسانی که قادر به خرید سربازی نباشند چه آسیبی بر آنها وارد می‌شود؟ چه کسی مقصر است؟ و سربازی هم به افراد فقیر جامعه که به نان شب محتاجند تعلق خواهد گرفت؟ آیا این رواست؟ عده‌ای گرمای جنوب، سرمای غرب و خطرات جانی و مالی و... را بپذیرند یک عده قلیل و بقیه در ناز و نعمت باشند؟
1055---0911
* امسال آذین‌بندی شهرستان آران و بیدگل (بخش بیدگل) به مناسبت دهه فجر که با حرکت خودجوش و همت جوانان انقلابی مجمع رهروان وصال و با لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت فکر می‌کنم در کشور کم‌نظیر بود.
7997---0936
* باتوجه به افزایش بیش از 30 درصدی چندی قبل قیمت نان، متأسفانه این بار از کاهش 120 گرمی وزن نان نموده‌اند. روز سه‌شنبه 93/11/14 وقتی برای خرید نان تافتون مراجعه کردم متوجه کوچکی آن شدم. علت را از نانوا پرسیدم گفت: به ما دستور داده‌اند باتوجه به افزایش قیمت اخیر آن توان افزایش مجدد نداریم شما وزن نان را کم کنید!
سعید صادقی