kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
با هدف حمله به دمشق صورت گرفت

تشکیل جبهه جدید تروریستی از سوی مراکز اطلاعاتی اسرائیل و غرب

منابع خبری از همکاری اطلاعاتی غرب، برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برای تشکیل یک جبهه مسلح 60 هزار نفری از تروریست‌ها در جنوب سوریه خبر دادند.


به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری «المیادین»، منابع خبری اعلام کردند که قرار است جبهه متحدی از طریق تلفیق ده‌ها گروه مسلح در جنوب سوریه تشکیل شود. هدف این جبهه «آمادگی برای جنگی بزرگ علیه نظام سوریه» و «رسیدن به مرزهای دمشق» عنوان شده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده، این تشکیلات با حمایت و همکاری اطلاعاتی کشورهای غربی، برخی از کشورهای عربی از جمله اردن و رژیم صهیونیستی تشکیل می‌شود. 10 هزار نفر از تروریست‌های این جبهه 60 هزار نفری افرادی هستند که سازمان اطلاعات اردن از طریق ارتش «یرموک» آنها را آموزش داده و برای استقرار در شرق «درعا» آماده می‌کند.
در این گزارش‌ها آمده: تعداد دیگری از این عناصر مسلح به عربستان نزدیک هستند و تحت یک لشگر که شامل 37 تیپ و هزاران نیرو است قرار دارند که فرمانده این لشگر هم شخصی به نام «زیاد حریری» است. این لشگر به قبایل منطقه گرایش دارند و درصدد جلب حمایت قبایل برای مقابله با نظام سوریه هستند.
این لشگر از سوی عربستان و اردن مسلح می‌شوند و ماهانه ده‌ها تن که در عربستان و اردن آموزش می‌بینند به این لشگر می‌پیوندند. قرار است اداره این جبهه مسلح به دست رژیم صهیونیستی یا اردن باشد و حوزه فعالیت این تروریست‌ها در جنوب غرب دمشق است. به‌رغم اینکه هنوز منابع رسمی این گزارش را تائید نکرده‌اند اما، همکاری اطلاعاتی، لجستیکی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی با تروریست‌های تکفیری به اثبات رسیده است و تروریست‌های داعشی از جمله جبهه النصره از حمایت‌های این رژیم در مقابله با ارتش سوریه بهره‌ می‌برند. البته چنین همکاری‌هایی تازگی ندارد و ارتش سوریه طی حدود 4 سال گذشته تعداد زیادی از این گروه‌ها را قلع و قمع کرده است.
روزنامه فرانسوی «فیگارو» نیز طی گزارشی از رشد پیوستن فرانسویان به گروه‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق خبر داد.
این روزنامه فرانسوی افزود، شمار فرانسویانی که در فاصله زمانی ژانویه 2014 تا ژانویه 2015 به تکفیری‌ها پیوسته‌اند از 555 نفر به یک هزار و 281 نفر رسیده است.
به گفته پلیس ویژه فرانسه، هفته‌ای نیست که طی آن 10 تا 15 مورد به شمار داوطلبان پیوستن به گروه‌های تکفیری افزوده نشود.
هلاکت
تروریست‌های داعش
با این حال، یگان‌های ارتش سوریه در یک عملیات موفقیت‌آمیز علیه مواضع گروه‌های تروریستی در حمص، حماه، دیرالزور و دیگر مناطق، تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری داعش را به هلاکت رساندند.
در این باره یک منبع نظامی اعلام  کرد که بر اثر حمله ارتش سوریه به مواضع گروه‌های تکفیری در روستای «حمادی عمر» در 73 کیلومتری مرکز شهر حماه، 23 تروریست کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.عملیات ارتش سوریه در شمال شهر حمص، دیرالزور، لاذقیه نیز منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست شد.در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی تروریست‌ها منهدم شد.
منابع نظامی اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه ضمن ادامه پیشروی در اطراف فرودگاه نظامی  دیرالزور موفق شدند 60 تروریست داعشی را از پای درآورند.
منابع محلی نیز از عقب‌نشینی غیر منتظره گروه تروریستی داعش از مناطق مختلف حومه حلب در شمال سوریه خبر دادند.
این منابع اظهار داشتند، دلیل این اقدام داعش مرتب کردن مجدد صفوف خود پس از شکست سنگین در کوبانی است اما برخی منابع دلیل اصلی این اقدام داعش را مبهم و سوال‌برانگیز می‌دانند.
قیام  اهالی ادلب
شهر «سراقب» در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه اما، شاهد وقوع یک قیام مردمی علیه گروه‌های مسلح تروریستی بود که این شهر را تحت اشغال خود دارند.
اهالی خشمگین سراقب با سر دادن شعارهایی علیه تروریست‌های مسلح، خواستار اخراج فوری آنها از شهرشان شدند و نبود سوخت، آذوقه و مایحتاج را حاصل حضور تروریست‌ها در این شهر برشمردند.
به گفته شاهدان محلی ناآرامی‌ها و اعتراضات مردمی در این شهر ادامه دارد و اوضاع این شهر همچنان متشنج است.
نقش بشار اسد در ثبات سوریه
«استفان دی میستورا»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که بحران سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد و نمی‌توان نقش بشار اسد را در بازگشت ثبات به سوریه نادیده گرفت.
وی طرح خود مبنی بر آغاز آتش‌بس از حلب را بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت که تحقق این طرح تقریبا غیرممکن شده است. دی‌ میستورا نسبت به گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در سوریه هشدار داد و گفت، نمی‌توان با این گروه مذاکره کرد زیرا یک گروه تروریستی است.
سایر رویدادها
* دور دوم نشست مسکو برای حل بحران سوریه ماه مارس (فروردین) برگزار می‌شود.
* دولت آمریکا در لایحه بودجه سال 2015 مبلغ 8/8میلیون دلار برای تسلیح تروریست‌های سوری اختصاص داده است.
*‌ مسئول ترورهای داعش در غوطه شرقی دمشق به دست افراد ناشناس کشته شد.