kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

چهار سوی پنج قاره


  کاسترو زنده است
رسانه‌های کوبایی برای از بین بردن شایعات درباره بیماری فیدل کاسترو، رهبر سابق این کشور تصاویری از وی را منتشر کردند.این تصاویر فیدل‌کاسترو را در کنار همسرش در دیدار با رهبر یکی از اتحادیه‌های دانشجویی نشان می‌دهد. آخرین باری که کاسترو در انظار عمومی حضور یافت هشتم ژانویه 2014 (18 دی) بود.
حمایت ترکیه از تروریست‌های لیبی
منابع خبری لیبی اعلام کردند که دولت ترکیه به طور مداوم سرکردگان گروه‌های تروریستی در لیبی را به حضور پذیرفته و تسهیلات ورود به ترکیه و خروج از آن به اضافه خدمات درمانی را برای آنان فراهم می‌کند.این منابع افزودند، سرکردگان گروه‌های تروریستی در هتل‌های لوکس و گرانقیمت در ترکیه اقامت دارند.
حکم زندان 18 بحرینی
دادگاه کیفری بحرین 18 شهروند این کشور را به اتهام «تجمع و آشوب» به سه تا پنج سال زندان محکوم کرد.چهار نفر از این افراد زیر سن قانونی هستند. دادگاه‌های بحرین در محکومیت کودکان به زندان‌های طولانی سابقه دارند.
تنش در دولت کانادا
دولت به ظاهر آرام کانادا از درون دچار تنش‌های جدی شده و شدت اختلافات بین «جان برد» وزیر خارجه و «استفان هارپر» نخست‌وزیر این کشور تا حدی بالا گرفته که وزیر خارجه را وادار به استعفا کرده است.منابع نزدیک به «جان برد» اعلام کردند که وضعیت در ماه‌های اخیر به ویژه بر سر اختلاف با سیاست‌های اتخاذ شده در مورد روسیه به وخامت گراییده است.
بودجه 4 تریلیون دلاری
رئیس جمهور آمریکا در یک اقدام بی‌سابقه پیشنهاد بودجه چهار تریلیون دلاری 2016 را به کنگره ارائه کرد.این بودجه به دنبال افزایش اعتبارها در بخش زیرساخت، آموزش و تحقیق برای تقویت بیشتر طبقه متوسط و رقابتی کردن آمریکا پیشنهاد شده است.