kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
با قدرت گرفتن انقلابیون مسلمان

اتحادیه اروپا یمن را تهدید به تحریم اقتصادی کرد

اتحادیه اروپا انصارالله را تهدید کرد، اگر به سمت ایجاد یک حکومت مردمی و دموکراتیک گام بردارد، این اتحادیه، یمن را تحریم خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، «علی العماد» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله پس از دیدار با سفیران کشورهای اروپایی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اروپایی‌ها تهدید کرده‌اند اگر ما به سمت اعلام یک شورای ریاست جمهوری متشکل از نمایندگان همه گروه‌های سیاسی گام برداریم، اتحادیه اروپا کمک‌ها به یمن را قطع و علیه این کشور تحریم اقتصادی و تحریم رسانه‌ای اعمال می‌کند.
کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ایالات متحده آمریکا نیز همین موضع را اتخاذ کرده‌اند.
در این بیانیه آمده است: «جنبش انصارالله به عنوان طرفی که حامی تغییر و تحول مطلوب در کشور است، هیچ‌گاه این مسئله را نخواهد پذیرفت و فساد در کشور را نمی‌پذیرد.»
پیشتر «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران، اظهار داشت که کشورهای حوزه خلیج فارس از «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن حمایت می‌کنند و تشکیل شورای ریاست جمهوری را نمی‌پذیرند. 12 روز است که از استعفای رئیس‌جمهور و دولت یمن می‌گذرد.
بیش از دو سال است که مداخلات خارجی در یمن، مردم این کشور را در رسیدن به دستاوردهای نهضت خود بازداشته است.
دولت ریاض بیشترین مداخلات را در یمن دارد و در واکنش به همین مسئله، یکشنبه گذشته هزاران یمنی مقابل سفارت عربستان در صنعا تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان از ریاض خواستند مردم یمن را به حال خود بگذارد.
مردم یمن طی قیام خود، توانستند «علی عبدالله صالح» دیکتاتور را در سال 2012 از قدرت به زیر بکشند. صالح در این سال قدرت را به معاونش «عبدربه منصور هادی» واگذار کرده بود.