kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

نظامیان ارتش نارنجی اوکراین به جان هم افتادند

با تشدید درگیری‌ها و بحرانی شدن اوضاع در اوکراین نظامیان این کشور هم به جان هم افتادند و با حمله به وزارت دفاع کشور خواستار استعفای رئیس جمهور و نخست وزیر نارنجی اوکراین شدند.


به گزارش ایرنا، صدها نفر از نیروهای نظامی اوکراین با حمله به وزارت دفاع این کشور  ،آتش زدن لاستیک ها  و بستن خیابان‌های منتهی به آن به اوضاع وخیم نظامیان در مناطق مناقشه در «دونباس» و عدم ارسال تدارکات و پشتیبانی نیروها از طرف دولت نارنجی اعتراض کردند.
 معترضان رئیس جمهور و نخست وزیر اوکراین را در مدیریت بحران شرق این کشور و حمایت از نیروهای نظامی به «بی‌کفایتی» متهم کردند و خواستار استعفای آنها شدند.
اوکراین پس از کودتای نارنجی غرب اختلافات داخلی در ارتش را کم داشت که گویا این بحران نیز به بحران‌های داخلی کشور اضافه شده است.
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»  نیز طی گزارشی خبر داد که دولت آمریکا در حال بررسی ارسال کمک‌های نظامی «کشنده» به دولت نارنجی اوکراین است. به گفته این روزنامه باراک اوباما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته اما بعد از برخی شکست‌های نظامی نیروهای امنیتی اوکراین در هفته‌های اخیر، دولت وی اکنون در حال بررسی کمک نظامی به کیف است.
یک عضو ارشد پیشین وزارت دفاع آمریکا و سفیر پیشین واشنگتن در کیف نیز  از در جریان بودن آموزش ارتش اوکراین توسط آمریکا با مدیریت ناتو و سفارت واشنگتن خبر داد.
خبر آموزش‌ ارتش اوکراین توسط آمریکا در حالی منتشر شده که تنش‌ها بین غرب و روسیه بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد و باراک اوباما در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌ان باز هم با تکرار ادعاها درباره دخالت روسیه در اوکراین و کمک آن به شورشیان جدایی‌طلب، مقامات کرملین را به تشدید تحریم‌ها  تهدید کرد.
اوکراین از زمان کودتای رنگی غرب تاکنون، حتی یک روز خوش نیز به خود ندیده است.