kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱

کوتاه از شهرستان ها


حق شهرداری از جریمه رانندگی پرداخت نمی‌شود
اصفهان - خبرنگار کیهان: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 70 درصد از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر متعلق به شهرداری و 30 درصد آن متعلق به پلیس راهنمایی و رانندگی است، اما در سال گذشته کمتر از 10 درصد از این مبلغ به حساب شهرداری واریز شده است.
علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: در سال گذشته 35 میلیارد تومان جریمه از متخلفین دریافت شده بود ولی از این مبلغ فقط 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرداری پرداخت شده است.
رشد کشف کالای قاچاق
شیراز - خبرنگار کیهان: رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس از رشد 159 درصدی کشف کالای قاچاق تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.سیداحمد احمدزاده ضمن تایید ارزش 7 میلیارد ریالی کشفیات کالای قاچاق گفت 4 میلیارد از کالاهای قاچاق کشف شده نیز به زودی امحا خواهند شد.
بودجه 28 هزار میلیاردی شهرداری تبریز
تبریز - خبرنگار کیهان: لایحه بودجه 28 هزار میلیارد ریالی سال 94 شهرداری تبریز تسلیم شورای اسلامی شهر تبریز شد.شهردار تبریز در این باره گفت: بودجه سال آینده به بودجه امسال نزدیک است و تنها اوراق مشارکتی آن به 2 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.
صادق نجفی افزود: در سال 94 بالغ بر «4500» میلیارد ریال به پروژه مترو تخصیص می‌یابد. ضمن آنکه خط اول «تراموا» تبریز نیز از یوسف‌آباد تا فرودگاه ایجاد و اولین خط اتوبوس برقی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
آموزش صرفه‌جویی آب در مدارس سمنان
سمنان - خبرنگار کیهان: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح همیار آب در مدارس این استان با هدف ترویج فرهنگ صرفه‌جویی آب در خانواده‌ها خبر داد.محمدرضا جهان در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این طرح با همکاری آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای و برای ارتقای فرهنگ مصرف صحیح آب با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش شدید منابع آبی این استان اجرایی شده است.وی گفت: اجرای طرح همیار آب در مدارس با مشارکت دانش‌آموزان موجب ارتقای بهره‌وری مطلوب از آب و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آن در خانواده‌ها می‌شود.
بیمه 2 هزار مسکن فرسوده روستایی البرز
کرج - خبرنگار کیهان: مدیرکل کمیته امداد از ارایه خدمات رایگان بیمه آتش‌سوزی و حوادث برای 2 هزار مسکن فرسوده و روستایی مددجویان تحت حمایت از نهاد در استان البرز خبر داد.
علی سالارکیا اظهار کرد: کمیته امداد این طرح را به صورت پایلوت و با انتخاب 2 هزار مسکن مددجویان انجام و در گام بعدی طرح تمام مسکن مددجویان این نهاد بیمه می‌شوند.وی گفت: شرکت بیمه‌گر متعهد شده تا زیان‌ها و خسارات مالی ناشی از آتش‌سوزی و همچنین حوادث غیرمترقبه همانند سیل، طوفان و زلزله را پرداخت کند.
تهدید جنگل‌های هیرکانی
رشت - خبرنگار کیهان: استاندار گیلان از آمادگی این استان برای میزبانی نخستین نشست هماهنگی منطقه‌ای پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی خبر داد.محمدعلی نجفی در این نشست گفت: جنگل‌های هیرکانی با بیش از 5 میلیون سال قدمت متاسفانه در دهه‌های اخیر با برخی تهدیدات مواجه شده‌اند.استاندار گیلان گفت: پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی با همکاری برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و با حمایت تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF) در محدوده پایلوت به وسعت 120 هزار هکتار در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در حال اجرا است.جنگل‌های هیرکانی به وسعت 94 میلیون هکتار در طول ساحل جنوبی دریای‌خزر و شیب شمالی رشته‌کوه البرز واقع شده است.
نفت بهترین فرصت برای رونق تولید
کاشان - خبرنگار کیهان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان کاهش قیمت نفت جهانی را بهترین فرصت برای رونق کار تولیدکننده‌ها و صادرات در کشور دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا نفت را در کشور حفظ کرده و از آن برای روشن نگاه داشتن چراغ صادرات غیرنفتی از طریق ایجاد ارزش افزوده بهره‌برداری کنیم.اسرافیل احمدیه تاکید کرد: استان اصفهان از نظر تعداد پروانه بهره‌برداری صنایع رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و از لحاظ سرمایه‌گذاری دارای رتبه اول کشور است که نقش شهرستان کاشان در این خصوص حائز اهمیت است.
به گفته وی: صدور پروانه بهره‌برداری شهرستان در 9 ماهه گذشته از رشد بیش از 3 برابری برخوردار بود.
طنین ندای «من عاشق محمدم»
 در امامزاده‌های مازندران
ساری - خبرنگار کیهان: در پی هتک حرمت و توهین به ساحت پیامبر گرامی‌اسلام(ص) مردم مازندران در 18 امامزاده مازندران ندای «من عاشق محمدم» را سر دادند.اجتماع بزرگ «من عاشق محمد هستم» در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برپا شد.این اجتماع همزمان با سراسر کشور در مازندران اجرا شد و مردم مازندران انزجار خود را از حرکت توهین‌آمیز نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) به جهانیان نشان دادند.
تجلیل از کنکوری‌های قاینات
نائین - خبرنگار کیهان: دهمین همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور 93 قاینات با حضور فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اولیا و دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی شهرستان در مجتمع امام‌رضا(ع) دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد.در این مراسم دانش‌آموزان حسن سنجری مقدم با رتبه 2 و قبولی پزشکی دانشگاه تهران و درسا اسماعیل‌پور با رتبه 4 دانشجوی مهندسی برق دانشگاه شریف تهران هدایای ویژه همایش را دریافت کردند و همچنین 9 نفر دارای رتبه دو رقمی و 60 نفر حائزین رتبه سه رقمی کنکور 93 مورد تقدیر قرار گرفتند.در این همایش از 71 نفر از رتبه‌های برتر کنکور سراسری با اهدای تندیس و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.
افزایش 3 برابری خرید کتاب
زنجان - خبرنگار کیهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در سال جاری اعتبار خرید کتاب از ناشران و مولفان استان زنجان سه برابر شده است و کتاب نویسندگانی که در سال 92 و 93 منتشر شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان، خریداری می‌شود.
ناصر مقدم گفت: حداکثر 30 درصد تیراژ کتاب منتشر شده با 30 درصد تخفیف، از ناشران و مولفان خریداری می‌شود.وی افزود: به دلیل تداخل در برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی به سه ماهه اول سال آینده موکول شد و در صورت حمایت مسئولان شهرستان خرمدره، این جشنواره را در شهرستان خرمدره برگزار خواهیم کرد.وی افزود: از هنرمندانی که علاقه‌مند به راه‌اندازی موسسات فرهنگی و هنری تک منظوره هستند دعوت می‌کنیم با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان، نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

محرومان به نگاه ملی نیاز دارند
یاسوج - خبرنگار کیهان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از بازدید از محرومیت 17 روستای پراکنده و دور افتاده بویراحمد گفت: مردم این مناطق نیازمند نگاه ملی هستند.
سیدموسی خادمی گفت: این روستاها با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 600 نفر با مشکلات زیادی مواجه هستند و برای رفع این مشکلات توجه جدی لازم است.
بنابراین گزارش روستای «عدور» از دور افتاده‌ترین روستاهای این منطقه است و با مشکلات جدی از قبیل راه‌های ارتباطی اصلی و بین روستایی، مراکز درمانی و بهداشتی، پزشکی، قطعی برق، اماکن نامناسب آموزشی، ناکارآمدی تلفن همراه و مخابرات و پوشش نامناسب شبکه‌های دیجیتالی صدا و سیما و از همه مهم‌تر وضعیت نامطلوب معیشت مردم منطقه به طور جدی روبه‌رو است.