kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) خطاب به سردار کمالی:

چنین ادبیاتی شایسته یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی نیست!(اخبار دانشگاه)

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با انتشار نامه‌ای به اظهارات جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح واکنش نشان داد.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:  مطالبه دانشجویان از ستادکل نیروهای مسلح این نبوده است که چرا متخلفان و استفاده‌کنندگان از اسناد جعلی بخشیده شده‌اند، چرا که بخشیدن مجرمی در این سطح نه در چارچوب اختیارات آن نهاد است و نه توقع ما از مسئولین بالادستی نظام- که در راستای اعتلای انقلاب اسلامی قدم برمی‌دارند- این است. اعلام نظر اخیر حضرت‌عالی در اعلام تصمیم بر انجام وظیفه قانونی خود نیز برخی ابهامات ناشی از پاسخ اولیه‌تان را مرتفع ساخت و این امید را در ما زنده کرد که زین‌پس عدالت قربانی مصلحت اندیشی‌های بی‌مورد نگردد. اما پاسخ عجیب شما به مطالبه‌گری دانشجویان در خصوص علت وجود تبعیض بین آحاد ملت در برابر قانون، ما را شگفت‌زده کرد. در این نامه با یادآوری اینکه «چنین ادبیاتی شایسته یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی نیست، تصریح شده که دانشجویان با تشر و توهین دست از مطالبه‌گری برنمی‌دارند. گفتنی است بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه قبلی خطاب به سرلشکر فیروزآبادی نسبت به اجازه خروج سرباز فراری‌هایی که جعل کارت پایان خدمت کرده بودند اعتراض و نوشته بودند: ما خواستار پاسخ به این سؤال هستیم که آیا واقعاً این رفتار مجوزی برای ارتکاب جرایمی از این دست از این پس نخواهد شد؟! چرا نباید شاهد چنین اوضاعی در بین سایر ورزشکاران دیگر رشته‌ها و حتی سایر اقشار جامعه نباشیم؟ آیا از این دست نامه‌ها برای تیم ملی کشتی، تیم ملی کبدی، تیم ملی شطرنج، تیم‌های المپیادهای علمی کشور و سایر اقشار صادر خواهد شد؟ آیا صرف فوتبالیست بودن به معنای مصونیت در برابر قانون است؟ و اگر قرار باشد قانون را با این‌گونه نامه‌ها بی‌اثر کنیم اصلا چه احتیاجی به قانون بود و اینجاست که هر انسانی که مفهوم عدالت را درک می‌کند خواهد گفت فاین تذهبون...؟
در واکنش به این مطالبه‌گری سردار موسی کمالی در باره انتقاد بسیج دانشگاه امام صادق(ع) از صدور مجوز سربازان برای جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: «نمی‌دانم این مسئله چه ربطی به بسیج دانشگاه امام صادق(ع) دارد که بخواهد اصلا در این باره اظهارنظر کند. اینها یک‌سری بحث‌های عامیانه است که برخی دائما آن را مطرح می‌کنند. فکر می‌کنم یک‌سری افراد عادت کرده‌اند درباره هر موضوعی که به آنها ارتباطی ندارد هم ورود کنند.»
گفتنی است همزمان با صدور مجوز خروج سربازان متخلف موجی از اعتراضات نسبت به این اقدام صورت گرفت و اجازه خروج سربازان متخلف تیم ملی را خلاف قانون اساسی و عدالت دانسته بودند و با مطالبه‌گری از ستاد کل نیروهای مسلح خواستار اجرای عدالت شده بودند.
طبق این گزارش «مهرداد پولادی» بازیکن تیم ملی فوتبال که به لطف مسئولان(!) و به صورت غیرقانونی با تیم ملی به استرالیا سفر کرده بود به ایران بازنگشت و در دوبی از تیم ملی جدا شد تا به تیم باشگاهی خود «الشحانیه» قطر برود!