kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
لاریجانی در دیدار با وزیر ارتباطات عراق:

اتحاد ملت و همراهی مرجعیت به امنیت عراق منتهی می‌شود

رئیس مجلس در دیدار با وزیر ارتباطات عراق گفت : اتحاد دولت و ملت عراق و همراهی مرجعیت می‌تواند به برقراری آرامش و امنیت در عراق منجر شود.

به گزارش خانه ملت ، «حسن کاظم الراشد» وزیر ارتباطات عراق دیروز  با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس مجلس در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور، اظهار داشت: بسترهای فراوانی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب از آنها برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین استفاده کرد. وی در همین بخش از ایجاد بازارچه‌های مرزی مشترک، همکاری‌های استانی و همکاری در امر تأسیس کارخانجات صنعتی و تولیدی به عنوان مهمترین عرصه‌های همکاری دو کشور یاد کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی در راستای گسترش مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و عراق حمایت می‌کند. لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از پیروزی‌های ارتش عراق در مبارزه با داعش در روزهای اخیر، افزود: اتحاد دولت و ملت عراق و همراهی مرجعیت می‌تواند به برقراری آرامش و امنیت در عراق منجر شود.
در ادامه این دیدار « حسن کاظم الراشد» وزیر ارتباطات عراق با تقدیر از مواضع دولت و ملت عراق در سال‌های گذشته و اوضاع کنونی این کشور، گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از ذهن مردم عراق فراموش نخواهد شد.