kayhan.ir

کد خبر: ۳۶۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

یک ریال هم از منابع هدفمندی یارانه‌ها به صنعت اختصاص نیافته است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: تاکنون ریالی از منابع هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به بخش صنعت و معدن به این بانک داده نشده است.

به گزارش خبرنگار کیهان، علی‌اشرف افخمی در نشست خبری خود در وزارت اقتصاد گفت: بانک صنعت و معدن بهترین عاملیت را برای کمک به تولید خصوصا در بخش صنعت و معدن دارد و می‌تواند منابع هدفمندی یارانه‌ها را به این بخش بدهد ولی تاکنون ریالی از این منابع برای کمک به بخش تولید به بانک صنعت و معدن داده نشده است.
وی در ادامه گفت: برای فعال شدن صنایع کوچک و متوسط 40هزار میلیارد تومان نیاز است در حالی که ما فقط 4 هزار میلیارد تومان یعنی 10 درصد مبلغ مورد نیاز را از طریق بانک صنعت و معدن اختصاص داده‌ایم که این مبلغ بسیار ناچیز است.
افخمی در بخش دیگری از اظهاراتش میزان معوقات بانک متبوع خود را حدود 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدهکاران بانکی را به دو گروه تقسیم‌بندی کرده‌ایم یک گروه کسانی که واقعا به دلیل رکود اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و گروه دوم بدهکارانی که توان پرداخت اقساط‌شان را دارند ولی از پرداخت آنها شانه خالی می‌کنند که با آنها برخورد می‌شود.
وی همچنین از مطالعه طرح برقی کردن خط‌آهن تهران مشهد با 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: امیدواریم تا 4 ماه آینده مطالعه این طرح نهایی شود.
افخمی در عین حال از تامین مالی 36 طرح صنعتی معدنی طی 9 ماه از سال جاری خبر داد و گفت: میزان اشتغال مستقیم این طرح‌ها 4100 نفر بوده است.