kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
شمخانی در دیدار با وزیر کشور عراق:

مقاومت پاسخ اقدام تروریستی صهیونیست‌ها را با شدت و قاطعیت انقلابی می‌دهد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد که جریان مقاومت پاسخ اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را با شدت و قاطعیت انقلابی در زمان و مکان مورد نظر خود خواهد داد.


محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق که به تهران سفر کرده است  روز گذشته با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
علی شمخانی در این دیدار با تبریک پیروزی‌های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در جبهه مبارزه با تروریسم تکفیری گفت: علی رغم کمک‌های پنهان اطلاعاتی، تسلیحاتی و مالی برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به این گروهها، روند انهدام کامل جریان تروریسم در عراق و استقرار امنیت و آرامش در این کشور با شتاب قابل ملاحظه‌ای در جریان است.
وی با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت دولت سوریه و به شهادت رساندن جمعی از رزمندگان حزب الله در منطقه قنیطره افزود: بدون شک این اقدام در تداوم همکاری با تروریست‌های تکفیری صورت پذیرفته و تکمیل‌کننده رویکرد حاکمان تل آویو در استفاده از جریان تروریسم به منظور ایجاد منطقه حایل در مرزهای جعلی این رژیم است.
شمخانی اقدام اخیر رژیم صهیونیستی و کمکهای تسلیحاتی آمریکا به گروههای تروریستی که از طریق بار ریزی در مناطق تحت اشغال داعش در عراق انجام می‌شود را حلقه‌های زنجیره بی‌صداقتی در مبارزه با تروریسم عنوان کرد و تاکید کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد که جریان مقاومت پاسخ اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را با شدت و قاطعیت انقلابی در زمان و مکان مورد نظر خود خواهد داد.
وی توسعه همکاری‌های راهبردی میان دو کشور را فراتر از حوزه‌های دفاعی، امنیتی و سیاسی عنوان کرد و با اشاره به اراده و تلاش دو دولت برای شکوفایی بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی همه‌جانبه میان ایران و عراق خاطر نشان کرد: بزودی نمایشگاه معرفی فرصتهای همکاری اقتصادی میان ایران و عراق با حضور گسترده شرکتهای ایرانی در بغداد برگزار و زمینه ورود دو کشور به مرحله جدیدی از همکاری‌های اقتصادی گسترده ایجاد خواهد شد.  محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تبیین وضعیت رو به توسعه توانمندی‌های امنیتی این کشور در شرایط جدید افزود: با تدابیر اتخاذ شده شرایط امنیتی در بیشتر استانهای عراق بویژه شهر بغداد در وضعیت بسیار مناسبی می باشد.
همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «محمدسالم‌الغبان» وزیر کشور عراق با تأکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق به تحرکات برخی کشورها برای تجزیه این کشور اشاره کرد و گفت: حفظ و تقویت یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق به‌ عنوان کشور مهم اسلامی در جهان اسلام یک امر راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی تنها راه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق را تقویت و تحکیم انسجام ملی و تشکیل نیروهای مردمی در کنار ارتش عراق دانست و افزود: اقدامات موفق ارتش و نیروهای مردمی عراق با حمایت مرجعیت توانسته سدی محکم در برابر نیروهای افراطی ایجاد کند.
به گزارش تسنیم رئیس مجلس ایجاد اشتغال و احیای زیرساخت‌های صنعتی عراق را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:‌ عمران و آبادانی و تأسیس کارخانجات صنعتی در عراق می‌تواند به پیشرفت و توسعه در این کشور منجر گردد و به تثبیت امنیت و آرامش در عراق کمک کند.