kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
آیت‌الله نوری همدانی: 

تروریست‌ها مورد حمایت قطر و عربستان هستند

استاد درس خارج حوزه گقت: متاسفانه امروز دشمن اصلی مسلمانان داعش، سلفی‌ها و بوکوحرام است که توسط آمریکا واروپا ایجاد شده ‌و توسط دولت آل سعود و قطر حمایت می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از بانوان شیعه عربستان، با اشاره به زندگی شیعیان در عربستان، اظهار داشت: در شرق عربستان سعودی نقاطی است که شیعیان در آنجا زندگی می‌کنند که شیعیان تحصیل کرده و آگاه به زمان هستند و با شیعیان بحرین ارتباط نزدیکی دارند و ملت و نظام ما هم حامی آنها است.
وی با اشاره به اوضاع عربستان عنوان کرد: کشور عربستان دارای اوضاع پیچیده‌ای است، شیعه و سنی از زمان‌های قدیم با یکدیگر زندگی کرده‌اند و مشکلی با یکدیگر نداشته‌اند اما متاسفانه امروز دشمن اصلی مسلمانان داعش، سلفی‌ها و بوکوحرام است که توسط آمریکا و اروپا ایجاد شده ‌و توسط دولت آل سعود و قطر حمایت می‌شوند.
استاد درس خارج حوزه با تاکید بر اهمیت وحدت میان ملت‌های مسلمان، تصریح کرد: شیعه و سنی با یکدیگر برادر هستند و ما اهل سنت را دوست داریم و تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نمی‌شویم چرا که به منزله یک جسم واحد هستند، این درحالی ‌است که اخیرا آمریکا و صهیونیست و اروپا و حامیان آن‌ها همانند آل‌خلیفه و آل‌سعود با حمایت‌های مالی و فروش نفت خود به حمایت گروه‌های سلفی تکفیری و داعش می‌پردازند.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فشارهای دولت آل سعود، عنوان کرد: شیعیان حجاز عربستان افراد مستضعفی هستند که تحت فشار دولت ظالم سعودی قرار دارند و آیت‌الله شیخ نمر هم چند ماه است در بازداشت به سر می‌برد که ما خواستار پایان این موضوع هستیم.