kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

ظرفیت نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و بادی دو برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ظرفیت نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و بادی در سال گذشته حدود 200 مگاوات بود که تا پایان سال جاری با دو برابر شدن آن به 400 مگاوات خواهد رسید.


همایون حائری در حاشیه نهمین کنفرانس تخصصی حفاظت و سیستم‌های قدرت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هدف‌گذاری برای سال‌های بعدی صورت گرفته است و تا پایان سال 96، ظرفیت این مجموعه‌ها به ترتیب هر سال  800، 1600 و 3200 مگاوات خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه باید آرام و محکم در این زمینه حرکت کنیم تا به حد قابل قبولی دست یابیم، اظهار داشت: افزایش دو برابری ظرفیت نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و بادی، عدد خوبی است تا ما را به حد قابل قبولی برساند.
حائری، خراسان را یکی از استان‌های موفق در زمینه تولید برق بادی اعلام کرد و گفت: سال آینده نیز در نظر داریم در استان سیستان و بلوچستان فعالیت‌های خوبی انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق انرژی خورشیدی فعالیت‌های مناسبی در استان‌هایی همچون یزد و تهران انجام شده است.
وی تنوع در واحدهای نیروگاهی را از نقاط قوت صنعت برق کشور اعلام کرد و گفت: نیروگاه‌های حرارتی، گازی، سیکل ترکیبی، اتمی،‌ آبی، بادی و تلمبه‌ای ذخیره‌ای از نیروگاه‌های تولید برق فعال در کشور هستند.
حائری ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور را 72 هزار و 800 مگاوات اعلام کرد و گفت: در زمینه تولید برق در دنیا رتبه خوبی قرار داریم اما مشکل ما مصرف زیاد است و با بهینه مصرف کردن برخی از مشکلات برطرف می‌شود.
گفتنی است نهمین کنفرانس تخصصی حفاظت و کنترل سیستم‌های قدرت با حضور محققان و صاحب‌نظران (24 دی) در دانشکده برق دانشگاه صنعتی برق آغاز بکار کرد و در این کنفرانس دو روزه 33 مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد.