kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
آیت‌الله مکارم شیرازی در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد:

خطر فرهنگی و اقتصادی جامعه را تهدید می‌کند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در مسائل سیاسی به سبب سیاست‌های حکیمانه‌ای‌ که کشور، مسئولان و رهبری در پیش گرفته‌اند، خطر سیاسی نیز مهم نیست؛ ولی خطر فرهنگ و اقتصادی وجود داشته و باید به جنگ با آنها رفت، اصلاح کرد و در برابر آنها ایستاد.

به گزارش خبرگزاری رسا، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در این اجلاسیه، گفت: این گردهمایی‌ها آثار بسیار مثبتی در مسائل مختلف مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.
وی ادامه داد: خطراتی که در دنیای امروز از سوی دشمنان ما را تهدید می‌کند عمدتا چهار خطر فرهنگی، اقتصادی،‌ نظامی و سیاسی است؛ البته بیان این خطرات نه به معنی مرعوب شدن در برابر آنها است، بلکه به معنای چاره اندیشیدن برای مقابله با آنها است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه خطر نظامی و سیاسی کمرنگ است، بیان داشت: خطر نظامی به سبب قوت و قدرت کشور در مسائل نظامی خطر کمتری است، گزینه‌هایی که مرتب ما را تهدید می‌کردند روی میز است و به عقیده برخی زیر میز است، شاید حتی زیر میز نیز نیست؛ چرا که قدرت و قوت کشور به جایی رسید که اینها نمی‌توانند دم از حمله نظامی بزنند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: در مسائل سیاسی نیز به سبب سیاست‌های حکیمانه‌ که کشور، مسئولان و رهبری در پیش گرفته‌اند، خطر سیاسی نیز بسیار مهم نیست؛ ولی خطر فرهنگی و اقتصادی وجود داشته و باید به جنگ با آنها رفت، اصلاح کرد و در برابر آنها ایستاد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: اکنون انواع شبهه افکنی‌ها به وسیله‌ رسانه‌های مختلف صورت می‌گیرد؛ از سوی دیگر دشمنان اصرار دارند که مذاهب ساختگی، عرفان‌های کاذب و مذاهب گمراه را تبلیغ، ترویج و حمایت کنند، وقتی دست به افراد فرق ضاله زده می‌شود، صدای کنگره آمریکا بلند می‌شود، دشمنان از این راه می‌خواهند عقاید مردم به ویژه جوانان را تضعیف کنند.
وی تأکید کرد: دشمنان از رسانه‌های مختلف نیز بهره می‌گیرند، متأسفانه برخی از رسانه‌های ما نیز در خواب هستند، وقتی گفته می‌شود که اینترنت را باید پاکسازی کرد تا بلای جان جوانان نشود، می‌‌گویند ما نمی‌توانیم جلوی پیشرفت را بگیریم و وقتی توسعه می‌دهند بیدار شده و می‌بینند که چه بمب خطرناکی در خانه‌ها نصب کرده‌اند.