kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲

روزنامه فرانسوی فیگارو: یک‌سوم اعضای داعش اروپایی هستند

یک روزنامه فرانسوی نوشت، یک‌سوم اعضای گروه تروریستی داعش از اتباع کشورهای اروپایی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «فیگارو» نوشت: شمار جنگجویان اروپایی عضو داعش، جمعا یک‌سوم مجموع اعضای این گروه را تشکیل می‌دهد. این روزنامه به شمار دقیق اروپایی‌های عضو داعش اشاره نکرد.
در همین حال، «ایلیا روگاچف» از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه نیز گفت، بیش از 800 تبعه این کشور تاکنون به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.به گفته وی، بیشتر این افراد اهل «چچن» و دیگر مناطق قفقاز شمالی هستند.داعش از سال 2012 میلادی (1390 شمسی) و با حمایت‌های پیدا و پنهان غرب در سوریه علیه دولت قانونی «بشار اسد» می‌جنگد.در عراق نیز با تصرف شهر موصل در خرداد گذشته، درگیری گسترده میان تروریست‌ها و نیروهای دولتی عراق آغاز شده است.در ترکیه اما پلیس این کشور خبر داد که حدود 3000 فرد مرتبط با گروه داعش هم‌اکنون در این کشور هستند. «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هم پیش از این اعلام کرده بود، بین 700 تا 1000 شهروند ترک در کنار عناصر داعش با دولت سوریه (و عراق) می‌جنگند.«رمضان رحیم‌زاده» وزیر کشور تاجیکستان نیز شمار شهروندان تاجیک در صفوف تروریست‌های داعش را 200 نفر اعلام کرده است. از زمان وقوع حادثه پاریس و گسترش رعب و وحشت در اروپا، انتشار اخبار این‌چنینی، بر وحشت مردم اروپا می‌افزاید. حملات مشکوک پاریس از سوی دو شهروند فرانسوی عضو داعش انجام گرفت.
محاصره عناصر داعش
به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروهای دولتی عراق به همراه افراد قبایل منطقه «عامریه» استان الانبار، بیش از 100 عضو گروه داعش را به محاصره درآورده‌اند. محاصره تروریست‌های تکفیری حاضر در شهر موصل نیز روز به روز تنگ‌تر می‌شود.همچنین، نیروهای مسلح عراق در مناطق «التباعی» و «الحلابسه» واقع در شمال بغداد، 33 تروریست را به هلاکت رساندند و در این عملیات، 12 بمب را نیز خنثی کردند.کارشناسان نظامی و مقامات بلندپایه عراقی اعلام کرده‌اند، در صورت آزادی موصل، کار داعش یکسره می‌شود.