kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

حمایت وزیر صنعت و تجارت از گرانی نان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش قیمت نان پس از 30 ماه که نرخ آن تغییری نداشت صورت گرفته و درعین حال با توجه به رشد هزینه‌های دستمزد و جانبی، اجرای آن حق نانوایان بود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده دیروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی سیمان، بتن، تکنولوژی‌های ساخت و ماشین‌آلات وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: حدود 70 هزار واحد نانوایی در سطح کشور فعالیت دارند و چنانچه از سوی یک واحد نانوایی تخلفی صورت گیرد، دستگاه نظارتی مربوطه برخورد لازم را انجام خواهد داد.
دولت از دهم آذرماه امسال، قیمت انواع نان (بربری، تافتون، سنگک و لواش) را در سطح کشور حداکثر تا 30 درصد افزایش داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت گندم را به قیمت 465 تومان در اختیار کارخانه‌های آرد و نانوایان قرار می‌داد و این درحالی است که از کشاورزان به قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 50 تومان خریداری می‌کند.
نعمت‌زاده یادآور شد: قیمت هرکیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان در سال گذشته 800 تومان بود و امسال با افزایش 250 تومانی به یک هزار و 50 تومان رسید.
سخنگوی دولت گفته بود: دولت برای آنکه نان با کیفیت و ارزان به دست مصرف‌کنندگان برسد هر سال یارانه می‌دهد و امسال هم 7 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت خواهد کرد و در عین حال روند خرید گندم با قیمت بالاتر و عرضه آرد با قیمت پائین‌تر چندین سال است که پیاده می‌شود.
به گفته نعمت‌زاده، اصلاح قیمت نان موجب شد تا گندم و آرد با افزایش 200 تومانی به نرخ 665 تومان عرضه و به این ترتیب بخشی از یارانه پرداختی جبران شود، در غیر این صورت باید میزان یارانه مربوطه افزایش می‌یافت.