kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
انتخاب رئیس جدید فدراسیون اسکی

وزارت ورزش در بوته آزمونی دیگر ... (نامه وارده)

پس از مجمع جنجال برانگیز و بی‌حاصل فدراسیون اسکی در سال گذشته، بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان مجمع عمومی این فدراسیون جهت انتخاب رئیس جدید روز یک‌شنبه بیست و هشتم دیماه 93 پس از وقفه‌ای طولانی برگزار خواهد شد.

با نگرشی عمیق پیرامون علل عدم موفقیت مجمع قبلی و بررسی راه‌های کسب نتیجه مطلوب در مجمع آتی حمایت واقعی از ورزش کشور عملی خواهد شد.
بیش از دو دهه گذشته شاهد مدیریت محلی بر اریکه فدراسیون اسکی بودیم علیرغم اشکالات و انتقاداتی که به این دوره از مدیریت فدراسیون وارد است، کم بودن تنش‌های محلی، گسترش اسکی در همه مناطق کشور، ارتقا رنکینگ ورزشکاران اسکی باز در سطح جهان و اعزام پیوسته اسکی‌بازان به المپیک زمستانی از نقاط روشن و غیرقابل انکار این دوره می‌باشد. بر اساس تغییر در مدیریت و بهره‌مندی از توان و انرژی نیروهای جوان، دست‌یابی به این موفقیت‌ها را سرعت بیشتری خواهد بخشید.
با این همه وقفه پیش‌آمده برای برگزاری مجمع عمومی فدراسیون و اجرای مهندسی مدیریت جهت برگزاری مجمع می‌تواند تاثیرات منفی و غیرقابل بازگشتی برای فدراسیون رقم زده و روند پیشرفت این فدراسیون را با وقفه‌ای دیگر مواجه سازد.
هرچند توسعه ورزش اسکی و جاذبه‌های مهیج و مفرح آن برای شادابی و سلامت تمامی اقشار جامعه ضروری می‌باشد، علی‌رغم تلاش‌های گسترده بدلیل مشکلات خاص خود به‌ویژه تامین هزینه‌های سنگین آن، جز برای طیفی خاص از جامعه که دارای توان مادی مناسب می‌باشند. برای سایر افراد جامعه امکان‌پذیر نمی‌باشد و لذا طیف برخوردار و مرفه جامعه که به‌صورت تفریحی از ورزش اسکی بهره‌مند می‌گردند، عملا و بصورت مسئولانه در مدیریت ورزش اسکی حضور نخواهند یافت. اما بخش مهمی از جامعه ورزش اسکی که تاکنون سهم بسزایی در حفظ و توسعه آن داشته‌اند اسکی‌بازان بومی مناطق ورزشی زمستانی می‌باشند که نیاز مبرم به حمایت ویژه از سوی دولت فخیمه جمهوری اسلامی مخصوصا وزیر محترم ورزش وجوانان را دارند. آنها که بار سنگین مشکلات و سختیهای این ورزش را بر دوش دارند و عملا کسب عناوین قهرمانی و افتخارآفرینی برای میهن اسلامی در مجامع ورزشی داخلی و خارجی و کسب سهمیه المپیک زمستانی و رشد و اعتلای این ورزش را در کارنامه خود دارند. اینک در آستانه انتخابات ریاست جدید فدراسیون اسکی و با وجود افراد متخصص و دارای تحصیلات آکادمیک و معتقد به تفکر و خرد جمعی در بین بومیان مناطق مختلف که پا به عرصه رقابت این انتخابات سرنوشت‌ساز نهاده‌اند مسئولیت مضاعفی بر دوش رای‌دهندگان مجمع بویژه مدیریت عالی سازمان ورزش کشور نهاده شد تا در عرصه این آزمون مهم رای خود را خداپسندانه و بر اساس تکلیف الهی برای توسعه ورزش کشور در صندوق نهاده و با انتخاب افراد صالح و توانمند و متخصص از بین داوطلبین موجود همت گمارند و موجب  تحولی دیگر که نشانگر سیاست شاخص نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت حضور برابر برای ورزشکاران در عرصه مدیریتی کشور باشد. حال این گوی و این میدان...