kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نهاجا عنوان کرد

مخدوش‌شدن ادعای نفوذناپذیری صهیونیست‌ها با پهپاد حزب‌الله

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نهاجا تاکید کرد: صهیونیست‌ها مدعی‌اند که گنبد آهنین ساخته‌اند و می‌بینیم پهپاد حزب‌الله توان هوایی و ادعای نفوذناپذیری آسمان مناطق اشغالی صهیونیست‌ها را مخدوش کرد.


امیر «نیک‌بخش حبیبی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره مطلق یا نسبی بودن حریم هوایی از نظر پدافندی اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند در دنیا ادعا کند که سپر آهنین مانع  نفوذ هواپیماهای کشور رقیب است.
وی افزود: صهیونیست‌ها ادعا دارند که گنبد آهنین ساخته‌اند و می‌بینیم پهپاد حزب‌الله توان هوایی و ادعای نفوذناپذیری آسمان مناطق اشغالی صهیونیست‌ها را مخدوش کرد.
امیر سرتیپ دوم حبیبی گفت: هواپیما می‌تواند در هوشیارترین وضعیت نیز کار خود را انجام دهد و همه کشورها در شرایط جنگی می‌توانند در آسمان یکدیگر نفوذ کنند و حملات هوایی را با موفقیت به انجام رسانند.  
وی با اشاره به اینکه شرایط هوشیاری مداوم هوایی برای یک کشور بسیار هزینه‌بر است و دفاع هوایی مطلق را نمی‌توان به صورت یکپارچه تشکیل داد، ابراز داشت: ادعای آمریکا در بخش هوایی یک ادعای پوچ بوده و آسمان آنقدر فضا و شکاف‌ و محدودیت دارد که هر هواپیما می‌تواند در کشور دیگر نفوذ کند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: ما برای کشور خود این دفاع هوایی نسبی را تأمین کردیم و بازدارندگی لازم ایجاد شده و اگر این بازدارندگی نبود دشمنان هر لحظه از آسمان برای ضربه زدن علیه منافع ملی ما استفاده می‌کردند.