kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
دردیدار سفیر ژاپن با وزیر دادگستری

توافقنامه استرداد محکومین بین تهران و توکیو امضا شد

سفیر ژاپن در تهران تاکید کرد : توافقنامه استرداد محکومین بین 2 کشور ایران و ژاپن به عنوان اولین قرارداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امضا رسیده و برای ما اهمیت زیادی دارد.


کوجی هاندا سفیر ژاپن در دیدار با  حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در خصوص امضای توافقنامه استرداد محکومین اظهار داشت: من از وزیر دادگستری ایران بابت این فرصتی که در اختیار ما قرار داده تشکر می‌کنم.
وی افزود: این توافقنامه بین 2 کشور ایران و ژاپن به عنوان اولین قرارداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امضا رسیده و برای ما اهمیت زیادی دارد.
هاندا تصریح کرد: با امضای این توافقنامه روابط 2 کشور بسیار تقویت خواهد شد که ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم ضمن اینکه با امضای این توافقنامه انتظار داریم تا در زمینه کیفری هم به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کنیم.
سفیر ژاپن با اشاره به اینکه مذاکره با دولت ایران از سال 2008 میلادی در خصوص توافقنامه استرداد محکومین آغاز شد، گفت: ایران و ژاپن از روابط بسیار تاریخی برخوردار هستند و بر اساس همین روابط می‌توان گفت که امضای این توافقنامه یکی از دستاوردهای گفت‌وگوی ایران با ژاپن است.
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم در سایر زمینه‌ها با ایران تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کنیم، گفت: امضای قرارداد استرداد محکومین زمینه برای توسعه مباحث کیفری است.
به گزارش فارس هاندا در پایان خاطر نشان کرد: طبق آماری که ما تا اواخر نوامبر 2014 داریم 178 نفر ایرانی در زندان‌های ژاپن تحمل کیفر می‌کنند، ما تاکنون 64 توافق چندجانبه به امضا رسانده‌ایم اما تنها یک توافق دو جانبه آن هم با کشور تایلند داشتیم.