kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
گزارش جامع راستگو از گردش مالی ستاد سمن‌ها

چمران: گزارش گویای همه مسائل بود نباید عضو شورا در مظان اتهام قرار گیرد

یک روز پس از آنکه کیهان در خبری از شکایت الهه راستگو رئیس ستاد سازمان‌های مردم نهاد شورای شهر تهران از عبدالحسین مختاباد خواننده اصلاح طلب شورای شهر به‌دلیل افترا ونشر اکاذیب خبر داد، راستگو با ارائه گزارش مالی و تشریح فعالیت‌های ستاد سمن‌ها در یکصد و بیست و دومین جلسه شورا به ادعاها و شایعات روزهای گذشته در خصوص عملکرد این ستاد پاسخ داد.


وی در خصوص انطباق فعالیت‌های ستاد با قانون گفت: طرح شکل گیری ستاد سمن‌ها در سال 87 به تصویب رسید و افزون بر فعالیت ستاد در دوره قبلی  شورای شهر،  دبیر خانه این ستاد نیز فعالیت خود را از اسفند ماه سال 92 آغاز کرد.
راستگو در ادامه به اهداف راه اندازی ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: جهت گیری کلی ستاد یک تسهیل‌گری و  تحقق واقعی مشارکت سمن‌ها در مدیریت شهری است. همچنین  فرهنگ‌سازی و آموزش در رابطه با فرهنگ کار داوطلبانه که اساس کار سمن‌ها است و تولی‌گری به جای تصدی‌گری و نیز  فعال‌سازی ظرفیت‌های محلی برای نقش آفرینی سمن‌ها در سیاست‌های محله محوری مدیریت شهری از جمله جهت‌گیری‌های کلی و اصلی این ستاد است.
راستگو خاطر نشان کرد: در این راستا مدیریت شهری می‌تواند در حوزه‌های مختلف شهری فعالیت هایش را به سمن‌ها واگذار کند که در جهت تسهیل امور شهری، کوچک‌سازی و چابک‌سازی امور بسیار سازنده خواهد بود.
راستگو سپس صورت‌های مالی، بودجه‌های مصوب ستاد، هزینه‌های دریافتی و صورت وضعیت پرداختی ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد را ارائه داد و با تشریح جزئیات و اسناد مربوطه، آن را در جهت شفاف‌سازی مالی این ستاد بیان کرد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران بعد از پایان یافتن گزارش الهه راستگو گفت: این گزارش گویای همه مسائل بود و باید بگویم نباید حواشی به سمت یک عضو نشانه می‌رفت.
وی ادامه داد: اگر اشکالی هم وجود داشته باشد اشکال به قالب کار ستاد است نه رفتار عضو شورا، چرا که اقدامات خانم راستگو در چارچوب و چارت سازمانی بوده که برای ستاد سمن‌ها تعریف شده است.
همچنین احمد دنیا مالی دیگر عضو شورا با ابراز خرسندی از فعالیت‌های ستاد سازمان‌های مردم نهاد، گزارش ارائه شده را مثبت ارزیابی کرده و از راستگو خواست از شکایت خود علیه مختاباد صرف‌نظر کند.
گفتنی است چندی قبل مختاباد در اظهاراتی تعجب برانگیز مدعی شده بود الهه راستگو با گشایش حساب شخصی میلیاردها تومان پول شورا را در حساب خود داشته و سود ماهانه چند صد میلیونی آن را نیز به همان حساب واریز می‌کند! این اظهارات کذب با واکنش رئیس شورا و دیگر اعضای شورا مواجه شد اما با توجه به تکرار این ادعای خلاف، راستگو بدلیل نشر اکاذیب وافترا وتشویش اذهان عمومی از مختاباد به مرجع قضایی شکایت کرد.