kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
ایران 2 - بحرین صفر؛ پیروزی در مقابل دیدگان 18 هزار هموطن

تیم ملی فوتبال گام نخست را در جام ملت‌های آسیا محکم برداشت

تیم ملی ایران با نمایش قابل قبول برابر بحرین، نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا را با یک پیروزی شیرین به پایان رساند.

سرویس ورزشی-

نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین در مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت 12:30 دقیقه دیروز در ورزشگاه اصلی شهر ملبورن و در حضور دیدگان نزدیک به 27 هزار تماشاگر(که از این تعداد، 18 هزار نفر ایرانی بودند) برگزار شد و در پایان شاگردان کی‌روش موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را شکست دهند. احسان حاج صفی(1+45) و مسعود شجاعی(71) برای ایران گل زدند. تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، مهرداد پولادی، وریا غفوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی (از دقیقه 80 علیرضا جهانبخش)، اشکان دژاگه (از دقیقه 89 سروش رفیعی)، احسان حاج صفی و رضا قوچا‌ن‌نژاد (از دقیقه 75 سردار آزمون) به میدان رفت. نیمه نخست این دیدار با نمایشی برابر آغاز شد و دو تیم بیشتر سعی داشتند تا یکدیگر را محک بزنند. با این‌حال قوچان‌نژاد در دقیقه 5 در زاویه‌ای نسبتا بسته تلاش کرد تا با یک شوت شانسش را امتحان کند که ضربه او به دیواره دروازه بحرین برخورد کرد. در ادامه این دیدار و در دقیقه 8 اشتباه مسعود شجاعی باعث شد تا جایکی اوکونووانه با یک ضربه قیچی دروازه ایران را تهدید کند که ضربه او هم از بالای دروازه راهی اوت شد. در اواسط نیمه نخست بحرینی‌ها به صورت مشخص تلاش داشتند تا با پاس‌های بلند، پشت دفاع‌های ایران را هدف قرار دهند و در دقیقه 17 ارسال سامی الحسین به پشت مدافعان ایران برابر سعید شوبار قرار گرفت و این بازیکن با یک ضربه سر تلاش کرد خطرساز شود که توپ او با اختلاف راهی اوت شد. در اواخر این دیدار بازی به صورت کامل در اختیار شاگردان کارلوس کی‌روش بود اما بازیکنان تیم ملی در دادن پاس نهایی به یکدیگر دقت لازم را نداشتند تا اینکه احسان حا‌ج‌صفی روی توپی که از کرنر ایران به دست‌ آمده بود توانست با شوتی دیدنی دروازه بحرین را باز کند و ایران با این گل به عنوان برنده راهی رختکن شد.
با آغاز نیمه دوم بازهم شاگردان کی‌روش بر بازی سوار بودند و فرصت‌های خوب گلزنی را بدست آوردند و در دقیقه 48 این دیدار بود که شوت سنگین قوچان‌نژاد را دروازه‌بان بحرین با واکنشی مناسب در آغوش خود گرفت. با این‌حال بحرینی‌ها هم بیکار نبودند و در دقیقه 58 و 68 با دو شوت سنگین می‌توانستند به گل برسند که واکنش‌های به موقع حقیقی مانع از گلزنی آنها شد. در دقیقه 71 این دیدار مسعود شجاعی گل دوم را به ثمر رساند. ارسال زیبای تیموریان روی یک ضربه کرنر برای شجاعی، این بازیکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد و شجاعی با یک ضربه توپ را به گوشه دروازه بحرین فرستاد تا ایران به دومین گلش در این دیدار دست پیدا کند. در ادامه این دیدار بازی به سمت تعادل رفت و در بیشتر دقایق این دیدار اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد تا اینکه در دقیقه 87 بار دیگر علیرضا حقیقی با واکنشی مناسب مانع از گلزنی بحرینی‌ها شد و ایران با کسب سه امتیاز مهم این مصاف، خودش را در قامت مدعی این رقابت‌ها نشان دهد.
نکات جالب توجه بازی
اما بازی ایران و بحرین نکات جالب توجهی نیز در دل خود داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:
*حدود 27 هزار تماشاگر از نزدیک در ورزشگاه 30 هزار نفری ملبورن بازی تیم‌های ایران و بحرین را نظاره کردند که در این بین حدود 2 هزار تماشاگر استرالیایی، 25 هزار تماشاگر ایرانی و حدود 50 تماشاگر بحرینی حضور داشتند.
*تیم ملی ایران در نیمه اول دو گل به ثمر رساند که هر دوی آنها آفساید اعلام شد. ایران در نیمه دوم هم توسط قوچان‌نژاد به گل رسید که داور این گل را نیز آفساید اعلام کرد.
*پس از گل دوم تیم ملی فوتبال ایران حلقه‌ شادی بازیکنان ایران تشکیل شد و از این گل کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به شدت خوشحال بود.