kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

جام ملت های آسیا استرالیا 2015

جام ملت های آسیا استرالیا 2015
* شکست 4 بر یک مقابل امارات پايان روياهاي تيم چند مليتي قطر با سرمربي الجزايري‌اش جمال بلماضي بود. تیم قطر که با شکل یک مدعی و با تبلیغات کم‌نظیر وارد جام ملت‌های آسیا شده امروز با اشتباهات متوالی دروازه‌بان و خط دفاع ناهماهنگش به شدت مقابل امارات آسیب‌پذیر نشان داد و دومین شکست سنگین تیم‌های عربی را در این جام به نام خود ثبت کرد. قطری‌ها که بعد از قهرمانی در جام خلیج فارس روی ابرها قدم می‌‌زدند پس از این شکست به زمین بازگشتند. احمد خلیل و علی مبخوت دو بازیکن تیم‌ ملی امارات اولین دوگله‌های جام ملت‌های آسیا در این دیدار بودند.
* خبرگزاري فرانسه پس از برتري تيم ملي فوتبال ايران مقابل بحرين نوشت: تيم ايران در اين ديدار مهيج بحرين را زمين‌گير کرد.
* به نظر مي‌رسد براي اولين بار در تاريخ فوتبال ايران، در يک بازي ملي هيچ بازيکني از استقلال و پرسپوليس به ميدان نرفتند. همچنین آزمون، رفیعی و جهانبخش سه بازیکن تعویضی تیم ملی بودند تا شاید برای اولین بار، هیچ بازیکنی از استقلال و پرسپولیس در ترکیب تیم ملی به میدان نرود.
* خبرگزاری رسمی بحرین از پیروزی تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم این کشور که توسط مرجان عید هدایت شد، تعریف کرد.
* مهدي مهدوي‌کيا ملي‌پوش سابق کشورمان بعد از برد تيم ملي برابر بحرين هيجان‌زده از اين برد صحبت کرد و در حالی که از اين برد خيلي خوشحال بود گفت: من به این تیم ملی امیدوارم و فکر می‌کنم همه امیدوار هستند چون تیم ملی خوبی داریم. تیم ملی با مغز بازی کرد و به نظر تیم ملی در مجموع در این بازی نمره قبولی گرفت.
* پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از پیروزی ایران در نخستین دیدارش در گزارشی از این بازی نوشت: احسان حاج‌صفی، با زدن بهترین گل تورنمنت تا به اینجا به ایران کمک کرد که شروع فوق‌العاده‌ای برای رسیدن به آرزوی خود در راه کسب چهارمین قهرمانی در این تورنمنت داشته باشد.
* سايت نشريه ورزشي «فورفورتو»ي انگليس پيروزي شاگردان کارلوس کي‌روش را در نخستين گام خود در جام ملت‌هاي آسيا، تحسين‌برانگيز و قاطعانه توصيف کرد و نوشت: ايران با وجود اشتباهات داور به خواسته‌اش رسيد و  با وجود چند تصمیم اشتباه و سختگیرانه که به ضرر ایرانی‌ها تمام شد، در نهایت به پیروزی با ارزشی دست یافت.