kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

کوتاه از ایران


تشرف به اسلام
مشهد - ایرنا: مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از تشرف یک مسیحی از کشور ایرلند به دین اسلام همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در حرم مطهر رضوی خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «علی باقری» گفت: این مسیحی که فردی 30 ساله به اسم «جونز» بود به قصد دیدن از حرم مطهر در هفته وحدت به این مکان مقدس وارد شد.
وی اظهار کرد: وی پیشتر درباره دین اسلام و مذهب تشیع مطالعه کرده و اسلام را دین کاملی یافته بود لذا با راهنمایی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس مسلمان شیعی شد و اسم «یاسر» را برای خود برگزید.
تدوین روزشمار وقایع تروریستی
مشهد - تسنیم: دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: روزشمار وقایع تروریستی از ابتدای انقلاب اسلامی از سوی این بنیاد در دست تدوین است. سیدمحمد جواد هاشمی‌نژاد افزود: در این روزشمار همه وقایع تروریستی از ابتدای انقلاب تاکنون جمع‌آوری شده است که تا پایان امسال این روزشمار رونمایی می‌شود. وی گفت: همزمان با راهپیمایی 22 بهمن در مشهد و تهران نمایشگاهی با محوریت آشنایی با گروه‌های تروریستی در طول مسیر راهپیمایی برگزار می‌شود.
هاشمی‌نژاد عنوان کرد: همچنین در سالروز واقعه سال 1360 شهر آمل در این شهرستان نیز نمایشگاهی در روز 6 بهمن از سوی این بنیاد برگزار می‌شود. به گفته وی دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور شهریور ماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.
تحصیل 470 هزار دانش‌آموز شاهد
کرمانشاه - فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در همایش کارشناسان و مدیران شاهد و ایثارگر در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر 470 هزار دانش‌‌آموز شاهد و ایثارگر در سه بخش مدارس شاهد، ایثارگر و پراکنده مشغول به تحصیل هستند.
محمدرضا کفراشی با بیان اینکه بیش از 7 هزار معلم پایه اول تا ششم مدارس شاهد و ایثارگر در طرح افق قرآن توسط اساتید مجرب و مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن، آموزش‌های لازم را فراگرفتند،‌ افزود: برنامه‌های مناسبی در خصوص توجه به محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان صورت گرفته است. وی یادآور شد: 26 هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس غیر دولتی سراسر کشور در طرح پراکنده مشغول تحصیل هستند که فرزندان جانباز بالای 50 درصد در این طرح قرار گرفته‌اند.
به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش، یک هزار و 360 مدرسه شاهد و ایثارگر در سطح کشور وجود دارد که 382 هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در آن مشغول به تحصیل هستند.
اجرای 4 هزار طرح عمرانی
سمنان - واحد مرکزی خبر: دبیر شورای مرکزی احیای زکات کشور، از جمع‌آوری چهار هزار میلیارد ریال زکات در کشور خبر داد. نبی‌لو در حاشیه همایش تخصصی شوراهای زکات استان سمنان افزود: مجلس شورای اسلامی امسال برای این ستاد جمع‌آوری 2 هزار و 300 میلیارد ریال زکات پیش‌بینی کرده بود که تاکنون حدود 46 درصد از این میزان جمع آوری شده است.
وی گفت: چهارهزار و 39 طرح درکشور با استفاده از منابع مالی جمع‌آوری زکات، مرمت و ساخته شد که از این تعداد هزار و 800 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
نبی‌لو افزود: از کل زکات جمع‌آوری شده امسال، هزار و 400 میلیارد ریال صرف امور نیازمندان در کشور شد.
افتتاح 2 هزار مسکن خیرساز
زاهدان- واحد مرکزی خبر: رئيس هیئت مدیره بنیاد خیران مسکن‌ساز کشور با اشاره به اینکه افتتاح 5 هزار واحد مسکونی در امسال از جمله برنامه‌های این بنیاد بوده است، گفت: تاکنون 2 هزار واحد در کشور توسط این بنیاد افتتاح شد و 3 هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. درفشین افزود: این بنیاد امسال در سیستان‌وبلوچستان نیز 224 واحد مسکونی تحویل داده است و 250 واحد دیگر نیز در سال آینده تحویل نیازمندان می‌شود. وی تصریح کرد: 150 شعبه خیران مسکن‌ساز در کشور وجود دارد.