kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
وزیر آموزش و پرورش:

مشکل بیمه 730 هزار بازنشسته فرهنگی کشور حل شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکل بیمه بیش از 730 هزار همکار بازنشسته فرهنگی هفته گذشته با مساعدت دولت حل شد و تمام خدمات شاغلین آموزش و پرورش در حوزه بیمه برای بازنشستگان فرهنگی نیز انجام خواهد شد.


به گزارش ایرنا، «علی‌اصغر فانی» دیروز در همایش مدیران مدارس قرچک که در کانون ملائک این شهرستان برگزار شد، با اشاره به گستردگی فعالیت در آموزش و پرورش گفت: حدود 250 میلیارد تومان اعتبار امسال صرف کیفیت‌بخشی به کار آموزش و پرورش شده و این در حالی است که سال گذشته ردیفی برای کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش وجود نداشت.
وی گفت: با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 120 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای سرانه مدارس پیش‌بینی شده که از این میزان 60 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و مابقی این اعتبار نیز تا پایان سال توزیع می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین روزانه 7و نیم کلاس درس توسط خیرین ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد ضمن آنکه آموزش و پرورش برای احداث مدارس جدید 700 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.
به گفته وی، سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت 9/7 دهم درصد بوده که تلاش کرده‌ایم این سهم در بودجه سال 94 به 10/7 دهم درصد افزایش داده شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بودجه سال 94 بیش از 300 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
فانی افزود: بحث اولویت جذب فرزندان فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آنان در آموزش و پرورش در شرایط یکسان قطعی است و فرزندان فرهنگیان در این دو مورد از اولویت برخوردار هستند. وی به ویژگی‌های لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: در این لایحه رتبه و میزان دریافتی و حقوق معلمان بر حسب ارزیابی‌های حرفه‌ای، توانمندی، ابتکار و کارآمدی فرد مشخص می‌شود.