kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸

طرح باک پر اتوبوس ایرانی و خارجی خروجی از مرز آستارا لغو شد

فرماندار آستارا گفت: طرح باک پر نفت گاز برای اتوبوس‌های ایرانی و خارجی خروجی از مبادی مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان لغو شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی دیروز در نشست فرمانداری این شهرستان با اشاره به لغو طرح باک پر نفت و گاز برای اتوبوس‌های در حال حرکت به کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از مرز آستارا، اظهار کرد: لغو این طرح به دنبال رایزنی‌ها و با استناد به نامه معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است.
به گفته فرماندار آستارا، در اجرای طرح مذکور میزان سوخت داخل باک کامیون‌های ایرانی و خارجی خروجی از کشور، اندازه‌گیری می‌شد.
وی افزود: در راستای اجرای طرح مذکور میزان سوخت داخل باک تمام وسایل نقلیه مسافری براساس باک پرمحاسبه و وجه آن براساس نرخ تعادلی مرزی دریافت می‌شد.
شفقی با بیان اینکه طرح عرضه سوخت به صورت باک پر وسایل نقلیه خروجی از مرزها موجب نارضایتی رانندگان شده بود، تصریح کرد: لغو طرح مذکور تنها برای اتوبوس‌های ایرانی و خارجی خروجی از مبادی مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابلاغ شده و اکنون در حال اجرا است.
وی جمع‌آوری باک‌های اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی ازمرزها، مبارزه با قاچاق سوخت و درآمدزایی ارزی برای کشور و استانداردسازی باک خودروها را از اهداف مهم طرح باک پر عنوان کرد.