kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

مسلمان مالایی قهرمان نجات گروگان‌های پاریس

کارمند مسلمان فروشگاه محل گروگان‌گیری روز جمعه پاریس، با نجات جان 15 نفر، قهرمان این گروگان‌گیری شناخته شد.



به نوشته نشریه فرانسوی اکسپرس، «لاسانه بتیلی» مسلمان مالیایی که به عنوان کارمند در فروشگاه یهودی «کوشر» محل گروگان‌گیری اخیر پاریس به عنوان کارمند مشغول به کار است، در جریان گروگان‌گیری اخیر با نجات جان 15نفر از مشتریان این فروشگاه به عنوان قهرمان این گروگان‌گیری شناخته شد.
به نوشته این نشریه، این کارمند مسلمان در جریان گروگان‌گیری اخیر، پیش از آن که به فکر جان خود باشد ابتدا 15 نفر از مشتریان فروشگاه را درون فریزر بزرگ فروشگاه مخفی کرده و به این ترتیب آنها را از حملات مهاجم و گروگان‌گیر در امان نگه داشت.
وی که در رسانه‌های فرانسوی به عنوان «قهرمان گروگان‌گیری» شناخته می‌شود، خارج از میدان دید «امدو کولیبالی» گروگان‌گیر قرار داشت و به مشتریان این فروشگاه کمک کرد.
باتیلی پس از آن که موفق می‌شود از طریق خروجی اضطراری فروشگاه بگریزد، به پلیس اطلاعاتی در مورد نقشه فروشگاه می‌دهد و آنها را از محل پنهان شدن مشتریان مطلع می‌کند.باتیلی در توضیح اقدام خود به شبکه «ب‌اف‌ام» فرانسه گفت: ما همه برادریم و یهودی، مسیحی و مسلمان بودن مطرح نیست.به دنبال انتشار خبر کمک این مسلمان به مشتریان فروشگاه مواد غذایی، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها از این مسلمان مالیایی با عنوان «قهرمان» یاد می‌شود.گفتنی است، روز جمعه یک تکفیری و یک فرانسوی به فروشگاه یهودی محصولات «کوشر» (غذای حلال )یهودیان در پاریس حمله کردند. با دخالت پلیس در این حادثه، چهار نفر از گروگان‌ها و فرد گروگان‌گیر کشته شدند.«امدی کولیبالی» نیز جزو کشته‌شدگان بود. وی روز پنج‌شنبه نیز در شهرک «مون روژ» با شلیک گلوله یک پلیس زن را به قتل رسانده بود.