kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
هلاکت 300 تکفیری در نینوا و الانبار

وزیر دفاع عراق: آزادسازی موصل به زودی آغاز می‌شود

همزمان با هلاکت بیش از 300 تروریست تکفیری در شمال و غرب عراق، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد، عملیات آزادسازی «موصل» به‌زودی آغاز می‌شود.


به گزارش خبرگزاری‌ها، نیروهای مسلح عراق متشکل از نظامیان، پیشمرگ‌ها، افراد داوطلب و عشایر حمله تروریست‌های داعش برای تسلط بر محور مخمور - کویر را ناکام گذاشتند و 200 نفر از آنها را به هلاکت رساندند.
یک فرمانده عراقی حمله عناصر داعش به این منطقه را «غافلگیرانه» و «شدید» توصیف کرد. در این درگیری، 30 تن از نیروهای پیشمرگ شهید و 42 نفر دیگر مجروح شدند. در استان کرکوک نیز  بر اثر حمله نیروهای پیشمرگ و داوطلب به تروریست‌های تکفیری در منطقه «داقوق»، دست‌کم 60 جنگجوی داعش کشته و 40 نفر دیگر مجروح شدند.
در غرب استان الانبار اما دست‌کم 13 تروریست در حمله نیروهای امنیتی کشته شدند و سه تن به  اسارت درآمدند. در دو منطقه شمالی «الناروان» و «سهلج» عراق نیز 26 تروریست تکفیری به دست نیروهای پیشمرگ کشته شدند.
فرماندهان داعش هم 16 تن از نیروهای فراری خود را اعدام کردند!
مناطق غرب بغداد نیز دیروز صحنه درگیری بین نیروهای عراقی و افراد مسلح وابسته به داعش بود که مرگ شماری از تروریست‌ها و انهدام خودروهای آنها را در پی داشت.
حضور وزیر دفاع عراق در جبهه جنگ
«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق طی بازدید از نیروهای ارتش و پیشمرگ در استان نینوا، اعلام کرد که آزادسازی موصل، امری «قطعی» است و در نزدیکترین فرصت ممکن اتفاق خواهد افتاد. وی که به همراه شماری از مسئولان عراقی در خط مقدم نبرد با عناصر داعش حضور پیدا کرده بود،‌ افزود: «به زودی (پس از زمینه‌سازی‌های لازم) عملیات آزادسازی موصل از چنگ تروریست‌های داعش آغاز خواهد شد.»
العبیدی گفت: «عزم خود را به صورت  جدی جزم کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از همه تجهیزات و امکانات، سنگین‌ترین خسارات ممکن را به داعش وارد کنیم و این گروه را از موصل برانیم. وی تاکید کرد که ارتش عراق به‌گونه‌ای  عمل می‌کند تا کمترین تلفات و خسارات متوجه مردم شهر موصل شود.
به اعتقاد کارشناسان نظامی، آزادسازی موصل پایان کار داعش خواهد بود.
خبر دیگر اینکه، «عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که مردم عراق خودشان می‌توانند کشور را از دست تروریست‌‌ها آزاد کنند و نیازی به حضور نیروهای غربی نیست.
پیشروی‌های نیروهای ارتش عراق در حالی ادامه دارد که چندی پیش پنتاگون برای نخستین بار اعتراف کرده داعش سرزمین‌‌های زیادی را از دست داده است.
مقامات عراقی از جمله نخست‌وزیر این کشور نیز بارها تاکید کرده‌اند سال 2015 مساوی است با پایان کار داعش.