kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

چهار سوی پنج قاره


  پیشنهاد فارین پالیسی به پاکستان
نشریه «فارین پالیسی» با توجه به اوضاع امنیتی حاکم بر پاکستان به مقامات این کشور پیشنهاد داد تا برای کاهش خشونت‌ها و افراط‌گرایی در این کشور به جای حرف زدن به عمل کردن بپردازند!
شگفتی خبرنگار سی‌ان‌ان از سخنان سیدحسن نصرالله
خبرنگار «سی‌ان‌ان» در بیروت سخنان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در محکومیت حملات روزهای اخیر در پاریس را شگفت‌انگیز توصیف و از آن تقدیر کرد.
12 هزار تبعه ترکیه در صف تروریست‌ها
«اومیت اوزداغ» رئیس مرکز ترکی «قرن21» در تحقیقی درباره سازمان‌های افراطی اعلام کرد که تاکنون 12 هزار تبعه کشور ترکیه به صفوف تروریست‌ها در سوریه پیوسته‌اند. وی تأکید کرد که برخی از این تروریست‌ها به همراه اعضای خانواده‌شان به سوریه رفته‌اند.
کشته شدن 66 روزنامه‌نگار در سال 2014
سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی از کشته شدن 66 خبرنگار در حوادث مختلف در سال 2014 میلادی خبر داد. این سازمان همچنین تأکید کرد که درحال حاضر 177 روزنامه‌نگار به دلیل فعالیت‌هایشان در سراسر جهان زندانی هستند.
انفجار مهیب در نیجریه
پلیس نیجریه از کشته شدن دستکم 20 تن در جریان انفجار بمب در بازاری در شهر «مایدوگوری» واقع در شمال شرق این کشور خبر داد. این‌گونه حملات معمولاً توسط گروه تروریستی «بوکوحرام» انجام می‌گیرد.
استمداد کره‌جنوبی از چین
خبرگزاری «یونهاپ» با اشاره به سفر «کیم کو‌ان‌جین» مشاور ارشد رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به چین با هدف گفت‌وگو درباره از سرگیری مذاکرات صلح با کره‌شمالی گزارش داد که «سئول» درپی استفاده از نفوذ چین برای مهیا کردن شرایط گفت‌وگو با «پیونگ‌یانگ» است.