kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
به همت بنیاد برکت صورت گرفت

آغاز بهره‌برداری از 23 مدرسه اهدایی رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم

23 مدرسه با 104 کلاس درس هدیه رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم و روستایی هفت استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس بهره‌برداری شد.


این پروژه‌ها همزمان با هفته وحدت با اولویت مناطق تلفیقی در مناطق محروم و روستایی استان‌های خراسان رضوی، شمالی، سیستان‌وبلوچستان، کردستان، هرمزگان، قزوین، لرستان و آذربایجان بهره‌برداری شد.
مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم بهره‌برداری از این مدارس که چهار مورد آن در خراسان رضوی است، گفت: تاکنون یک هزار و 550 پروژه راهسازی، برق و آبرسانی، مدرسه‌سازی، مسجد و حوزه علمیه، خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر سه هزار و 600 میلیارد ریال توسط این بنیاد در کشور اجرایی شده است.
عارف نوروزی افزود: در کنار انجام این پروژه‌ها براساس تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم توسط این بنیاد؛ کار آغاز شد و این مهم تا دو سال آینده به انجام می‌رسد.
وی با بیان اینکه تاکنون 384 مدرسه با یک هزار و 630 کلاس درس تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است؛ گفت: با ساخت این مدارس عملاً 48هزار و 600 دانش‌آموز از فضای آموزشی مناسب و استاندارد برخوردار شدند.
وی افزود: 216 مدرسه دیگر نیز درحال حاضر در دست احداث است که در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: به همت  بنیاد برکت چهار مدرسه از مدارس مورد بهره‌برداری در این مرحله مربوط به خراسان رضوی است که با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در روستاهای استان احداث شده است.
علیرضا رشیدیان افزود: این مدارس شامل مدرسه شش کلاسه روستای تیرگان شهرستان درگز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، مدرسه پنج کلاسه روستای دولت‌آباد شهرستان تربت‌جام با اعتبار دو میلیارد و 400 میلیون ریال و مدارس پنج کلاسه در روستاهای چاله زرد و پسکمر شهرستان سرخس با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 100 میلیون ریال است.
نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز دیروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری ویدیوکنفرانسی مدارس اهدایی بنیاد برکت برگزار شد.