kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴

حوادث کوتاه از کشور

   
    واژگونی خودرو در محور تبریز- آذر شهر
تبریز- خبرنگار کیهان: روز گذشته در اثر واژگونی یک دستگاه خودرو وانت در محور تبریز - آذر شهر 2 تن کشته و 2 تن دیگر مجروح شدند.
به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی مجروحان حادثه به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال یافتند.
مرگ زن و شوهر تبریزی
تبریز- خبرنگار کیهان: نشت گاز منوکسید کربن از آبگرمکن  داخل حمام در محله نجم تبریز حادثه‌ساز شد.
به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی در اثر این حادثه پیرمرد 72 ساله و همسر 63 ساله وی جان خود را از دست دادند.
پدر و پسر قربانی دود زغال
کاشمر- فارس: فرمانده انتظامی کاشمر گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر خفگی 2 نفر در داخل چادر در نزدیکی موتور چاه کشاورزی با مرکز فوریتهای پزشکی 115، نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
ابوالقاسم باقری افزود: این دو پدر و پسر که به دلیل استفاده از زغال برای گرم کردن داخل چادر پلاستیکی، و گاز گرفتگی ناشی از دود زغال جان خود را از دست دادند.
کارگر افغان زیر آوار ماند
کاشان- ایرنا: مسئول روابط عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: یک کارگر افغان بر اثر ریزش‌آوار در یکی از دیواره‌ها هنگام حفاری‌های سطح شهر جان باخت.
«روح‌الله فدایی» افزود: این حادثه ظهر روز شنبه در حفاری‌های سازمان آب در بلوار دانش کاشان بوقوع پیوست.وی ادامه داد: مأموران پس از تلاش فراوان، جسد این کارگر را از زیر آوار خارج کردند.
سقوط در چاه
قزوین- فارس: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ساعت 17 روز پنجم دی ماه چاه‌کن 29 ساله تبعه کشور افغانستان در شهرک هفت سنگان قزوین مشغول لایروبی بوده که در هنگام بالا آمدن به انتهای چاه 50 متری سقوط کرد و جان خود را از دست داد.موسی خانی افزود: همکار این چاه‌کن نیز برای کمک به وی به درون چاه رفت که او نیز توانایی خارج شدن از چاه را نداشت و برای امدادرسانی با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس گرفت.
وی ادامه داد: در پی این تماس نیروهای ایستگاه‌های 3 و 1 سازمان آتش‌نشانی قزوین در محل حاضر شده و کارگر مصدوم و جسد متوفی را از چاه بیرون آوردند.
گردشگران قلابی به دام افتادند
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی دامغان از دستگیری 4 عضو یک باند حرفه‌ای سرقت در این شهرستان خبر داد که با لهجه‌ای خارجی و تحت عنوان گردشگر اقدام به سرقت می‌کردند.
سرهنگ سید علی اکبر میری گفت: وقوع سرقت‌های مشابه در سطح شهرستان مأموران پلیس آگاهی را بر آن داشت تا با پیگیری سریع موضوع، متهمان این پرونده را دستگیر کنند.وی به اعتراف اعضای این باند به 10 فقره سرقت به ارزش 130 میلیون ریال اشاره و اعلام کرد: تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد.
بازداشت قاضی قلابی
قزوین- فارس: فرمانده انتظامی قزوین گفت: در پی شکایت فردی به پلیس آگاهی این استان مبنی بر اخاذی فردی با عنوان قاضی یا کارمند تا نفوذ دادگاه قزوین، با قول حل مشکل قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.محمدرضا میرحیدری افزود: با تحقیقات مقدماتی مأموران پلیس آگاهی مشخص شد متهم 35 ساله 180 میلیون ریال به صورت کارت به کارت از حساب 5 نفر اخاذی کرده است که مأموران در اقدامی اطلاعاتی متهم را دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار دادند.
وی ادامه داد: متهم که ابتدا منکر اتهام کلاهبرداری بود در بازجویی فنی مأموران به جرم خود اعتراف کرد و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.
انهدام باند قاچاق هروئين
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: در راستای طرح‌های مقابله با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، در پی کسب اخبار و گزارشات، مبنی بر توزیع هروئین، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های عملیاتی خود قرار دادند.
سرهنگ احمدی افزود: در تحقیقات گسترده مشخص شد که اعضای یک باند حرفه‌ای به شکلی مخفیانه اقدام به توزیع هروئين می‌کنند که بلافاصله با اقدامات ویژه پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی شد.وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شده و 2 نفر را دستگیر و در بازرسی و مخفیگاه آنان، مقدار 5 کیلو و 250 گرم هروئین را کشف کردند.
برخورد با قاچاقچیان مسلح
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان از کشف 60 کیلو و 400 گرم هروئین و 27 کیلو و 300 گرم کراک در زاهدان خبر داد.سرهنگ «رضا ناظری» گفت: با اطلاع از فعالیت شبکه‌ای از قاچاقچیان مواد مخدر و انتقال مقادیری مواد در محور زابل- زاهدان، ماموران پلیس به محل مورد نظر اعزام شده و خودروهای قاچاقچیان را شناسایی و سرکرده باند را با یک دستگاه خودرو زانتیا دستگیر کردند.
وی افزود: با دستگیری سرکرده باند، خودرو سواری پراید حامل مواد مخدر شناسایی و 2 سرنشین آن نیز دستگیر شدند.
ناظری ادامه داد: ماموران با پیگیری پرونده در شهر زاهدان با انجام کار اطلاعاتی رابط این شبکه را دستگیر و با اعترافات متهم، 3 تن دیگر از اعضای باند شناسایی شدند که در یک درگیری مسلحانه یک تن از آنان دستگیر شد و 2 تن دیگر نیز به هلاکت رسیدند.
آتش در مدرسه شبانه‌روزی
گناباد- ایرنا: معاون اداره آموزش و پرورش گناباد روز شنبه از وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شبانه‌روزی دخترانه رضوان در شهر بیدخت از توابع شهرستان گناباد در خراسان‌رضوی خبر داد.
اصغر کرامتی افزود: آتش‌سوزی در این مکان آموزشی با حضور نیروهای آتش‌نشانی شهرداری‌های بیدخت و گناباد، بعد از حدود یک ساعت مهار شد.
وی میزان خسارت وارده ناشی از آتش‌سوزی به این آموزشگاه را حدود 500 میلیون ریال اعلام کرد.علت این حادثه اعلام نشد.
کلاهبرداری میلیاردی از نمایندگی خودرو
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان در پی شکایت یکی از نمایندگی‌های خودرو مبنی بر اینکه فردی از این نمایندگی یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری کرده، موضوع را مورد بررسی قرار دادند و طی تحقیقات چند روزه این کلاهبردار را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.ابراهیم قائد رحمتی با بیان اینکه این کلاهبردار با جعل اسناد خرید، 3 دستگاه خودرو را به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون ریال خریداری کرده و قصد فروش آنها را داشت افزود: ماموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه این متهم، 3 خودرو خریداری شده با اسناد جعلی را نیز کشف کردند.
برداشت میلیونی از حساب مادربزرگ
مشهد- باشگاه خبرنگاران: رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: در پی مراجعه بانویی 70 ساله به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت از حساب بانکی وی موضوع در دستور کار قرار گرفت.سیدمحسن عرفانی افزود: بررسی اولیه نشان داد در حالی که کارت عابر بانک نزد شاکی بوده فردی از طریق شبکه اینترنتی حساب این بانوی مسن را خالی کرده است.
رئيس پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: با رصد مخابراتی و اطلاعاتی، نوجوانی 17 ساله که نوه شاکی بود دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه اعتراف کرد با این تصور که مادر بزرگش دچار اختلال حواس است از حساب وی مبالغی را برداشته و برای خود و دوستانش پوشاک خریداری کرده است.