kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مقام عراقی خبر داد

حمایت تسلیحاتی هواپیماهای ناشناس از تکفیری‌های داعش در شمال عراق

یک مقام عراقی اعلام کرد،‌ یک هواپیمای ناشناس در شمال عراق تسلیحات در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داد.


در ادامه خبرهای مکرری که طی روزهای اخیر مبنی بر حمایت لجستیکی ائتلاف ضد داعش از داعش گزارش شده است، دیروز نیز «مفید البلداوی» فرماندار شهرستان «بلد» در شمال استان صلاح‌الدین به شبکه «العربی الجدید» گفت: یک فروند هواپیمای ناشناس از طریق یک بالن به تکفیری‌های داعش در منطقه «الحضیره» کمک‌های تسلیحاتی رساندند.
به گفته البلداوی، این کمک در حالی صورت گرفت که نیروهای داوطلب و ارتش عراق منطقه مذکور را تحت محاصره خود داشتند. یک پایگاه خبری محلی موسوم به «المعلومه» از طریق اینترنت،‌ تصاویر این بالن را منتشر کرد.
در همین حال، «قاسم الاعرجی»  نماینده پارلمان عراق گفت، آمریکا با حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش قصد دارد بحران عراق را طولانی و زمینه را برای حضورنظامی مجدد در کشور فراهم کند.
الاعرجی با بیان اینکه آمریکا با یک سیاست دوگانه در مقابل داعش رفتار می‌کند، گفت: هنگامی که خطر تروریست‌ها ی داعش متوجه منطقه کردستان عراق باشد، مقابل تروریست ها می ایستد، ولی هنگامی که این خطر متوجه ارتش و نیروهای مردمی باشد،آمریکا اقدامی نمی‌کند.
«ماجد الغراوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز دیروز آمریکا را متهم به کمک به داعش کرد.
وی انتقال  هوایی  سلاح به مناطق تحت سیطره تروریست‌ها را مهم‌ترین دلیل بر پشتیبانی آمریکا از تروریست‌ها دانست.
شبکه «العالم» نیز گزارش داد، مفتی‌های وهابی سعودی تبلیغات برای پیوستن جوانان سعودی به داعش در عراق و سوریه را ابعاد تازه‌ای داده‌اند.
در همین رابطه، «علی الاحمد» کارشناس عربستانی مقیم واشنگتن گفت: «عربستان پدرخوانده داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق است. اگر به آنچه داعش در منطقه انجام می‌دهد نگاه کنید این مسئله را به خوبی متوجه می‌شوید. ریاض به دنبال تضعیف دولت‌های بغداد و دمشق است و با داعش برای تحقق بخشیدن به این هدف همکاری می‌کند».
حمایت سیا
از تروریست‌ها
در سوریه
اما در ادامه اخبار مربوط به کمک کشورهای غربی به گروه‌های تروریستی در سوریه اخیرا گزارش جدیدی منتشر شده است.
پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» در این ارتباط در گزارشی با عنوان «کمک‌های موشکی آمریکا به القاعده در سوریه»‌ نوشت: ارسال موشک‌های ضد تانک «تی‌.او.دبلیو» و تجهیزات نظامی مقامات امنیتی سازمان سیا برای تروریست‌های «جبهه حرکت حزم»‌ سوریه در ماه‌های گذشته در نهایت به دست اعضای «جبهه النصره» شاخه نظامی القاعده در سوریه افتاد.
در این ارتباط تروریست‌های «النصره» با انتشار یک فیلم ویدئویی نشان دادند که چگونه از این موشک‌ها در وادی «ریف» و «حمیدیه» در استان «ادلب» استفاده می‌کنند.
در آبان ماه سال جاری مقامات النصره برای اولین بار دستیابی به موشک‌های ضد تانک «گراد» و «تی‌.او.دبلیو» را اعلام کردند. مقامات آمریکایی هنوز درباره تایید یا تکذیب این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.
پرونده سنگین
 داعش
مقامات قضایی عراق اعلام کردند، در ارتباط با جنایات صورت گرفته از سوی داعش در عراق از خردادماه امسال تاکنون چهارمیلیون شکایت ثبت شده است.
به گفته این مقامات، کشتار جمعی، نسل‌کشی، نقض فاحش حقوق زنان، کودکان، جابجایی اجباری و نقض حقوق اقلیت ها، عنوان شکایاتی است که به مراجع قضایی عراق ارایه شده است. مقامات قضایی عراق سرگرم تکمیل پرونده‌های این شکایات هستند.
برخی منابع نزدیک به قوه قضاییه عراق به خبرنگار ایرنا گفتند که آمار ارائه شده از این شکایات، بخشی از جنایات داعش را شامل می شود، چرا که هنوز بسیاری از قربانیان این گروه تروریستی برای طرح شکایات خود فرصت نیافته، یا در اسارت به سر می برند و یا به‌صورت خانوادگی کشته شده‌اند و برخی نیز از ترس آبرو، پنهان کاری کرده‌اند.
از طرفی هنوز درخصوص جنایات داعش در غارت اموال خصوصی مردم و مصادره منازل و اراضی آنان و نیز خسارات به اموال عمومی و آثار تاریخی از جمله انهدام مراقد پیامبران، اماکن مقدسه و مساجد، شکایتی در دادگاه های صالحه طرح نشده است.
عناصرداعش از20خرداد گذشته و به دنبال اشغال موصل و استان نینوا و نیز بخش هایی از استان های صلاح الدین، دیاله ، الانبار و کرکوک تا کنون به جنایات گسترده ای در این مناطق دست زده‌اند، که فجیع‌ترین آنها به اسارت گرفتن زنان و فروش آنان در بازارهای برده فروشی است.
آنان طی مدت سیطره شان بر بخش هایی از عراق دست به کشتار جمعی زدند که گفته می‌شود بعد از نسل‌کشی صرب ها در بوسنی و هرزگوین در اوایل دهه 90 میلادی قرن بیستم تا کنون بی سابقه بوده است.
کشتار بیش از 1700 دانشجوی نظامی زیر 22 سال پایگاه آموزشی «اسپایکر» در شمال تکریت طی یک روز، کشتار زندانیان شیعه و دیگر اقلیت های مذهبی زندان بادوش موصل و قتل‌عام ایزدی ها در استان نینوا، از دیگر جنایات فجیعی است که این گروه در مدت سیطره بر مناطقی از عراق به آن دست زده است.