kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
مدیرکل اوقاف همدان:

موانع عرضه اوراق وقفی در بانک‌ها رفع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: موانع عرضه اوراق وقفی به مردم در بانک‌ها رفع می‌شود.
همدان- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ زین‌العابدینی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: به علت توجیه نبودن بانک‌های عامل نسبت به عرضه اوراق مشارکت وقفی، متقاضیان در استان با مشکلاتی مواجه شده و حتی برخی برای خرید اوراق به بانک‌های تهران مراجعه کردند.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده این مشکلات درحال رفع شدن است و مردم استان می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها نسبت به خرید اوراق وقفی اقدام کنند.
وی ادامه داد: درصدد هستیم تا دو پروژه در همدان و ملایر را پس از انجام بررسی‌ها و اقدامات لازم، به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور معرفی کنیم تا اجرای آنها از طریق فروش اوراق وقفی انجام بگیرد.
وی یادآور شد: همچنین برای ایجاد وقف‌های مشارکتی، با صنوف مختلف در استان هماهنگی‌هایی انجام شده و یا درحال انجام است تا اعضای هر صنف با همکاری یکدیگر نسبت به ایجاد موقوفه‌های جدید و مورد نیاز جامعه اقدام کنند.
وی از مستأجران املاک وقفی درخواست کرد که مال‌الاجاره‌ها را به موقع پرداخت کنند تا اجرای نیات واقفان این‌گونه موقوفه‌ها با تأخیر یا مشکل مواجه نشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اعلام کرد: این اداره کل جهت سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های مختلف از طریق مشارکت با بخش خصوصی آمادگی کامل دارد.
وی افزود: تلاش داریم تا وقف‌های جدید متناسب با شرایط و نیازهای روز جامعه انجام بگیرد که درحال حاضر تسهیل امور ازدواج جوانان و احداث واحدهای مسکونی برای زوج‌های جوان کم بضاعت از جمله اولویت‌های استان به شمار می‌رود.