kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
نماینده مردم اهواز، باوی،‌حمیدیه و کارون در مجلس:

خوزستان رتبه 28 کشور در پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را دارد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: 99 درصد اراضی طرح 550 هزار هکتاری خوزستان، زمین‌های آبی است.
اهواز - خبرنگار کیهان:

سیدشکرخدا موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار کرد: این طرح متاسفانه دچار یکسری مشکلات و ضعف‌های کیفیتی است، قرار بود 800 هزار هکتار زمین دیم را به زمین آبی تبدیل و اراضی بایر بدون آب را احیا کنیم که به اشتباه سراغ زمین‌های دیگر رفتیم.
نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در ادامه گفت: مشکل دیگر مالکیت این زمین‌هاست متاسفانه این زمین‌ها، زمین‌هایی است که مال مردم فقیر نیستند بلکه مال یک عده آدم پولدار است که دولت دارد برای هر هکتار آن 16 میلیون تومان هزینه می‌کند در حالی که ما می‌گوییم کسی که دستش به دهنش می‌رسد خودش برود زمینش را احیا کند.
وی با بیان اینکه خوزستان از جهت تولید برنج استان سوم در کشور است تصریح کرد: خوزستان برند برنج ندارد، در صورتی که باکیفیت‌ترین برنج را دارد.
موسوی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: متاسفانه عده‌ای در خارج از استان سعی دارند منصوبین مختلف اداری استان را تعویض کنند که این امر خیانت بزرگ به استان است.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: خوزستان از جهت سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها رتبه دوم و در گردش مالی رتبه سوم کشوری را داراست اما از جهت پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه‌داران و مردم در رتبه 28 قرار دارد.
وی از ایجاد منطقه تجاری ویژه در اهواز خبر داد.