kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
به دستور رئیس‌جمهور

اتصال خط‌آهن شلمچه- بصره شتاب می‌گیرد

مدیرکل راه‌آهن جنوب از دستور رئیس‌جمهوری برای شتاب‌بخشی در اتصال خط‌آهن بصره- شلمچه خبر داد.


«عبدالکریم درویش‌زاده» اظهار کرد: اتصال این خط‌آهن تأثیر بسزایی در رونق صنعت حمل‌ونقل ریلی و مبادلات تجاری با کشور عراق خواهد داشت.
به دنبال مذاکرات اولیه بین طرفین عراقی و ایرانی به منظور اتصال شلمچه به بصره، باتوجه به استقرار راه‌آهن در شلمچه، این خط تا مرز ایران و عراق به طول 15 کیلومتر ساخته شده و صادرات سیمان و دیگر محموله‌های ساختمانی از این طریق به کشور عراق انجام می‌شود.
برای امتداد خط‌آهن شلمچه تا بصره به طول 37کیلومتر و ساخت پلی به طول 700 متر، نشست‌هایی در سطح ستادی با طرف عراقی برگزار شده است.
درویش‌زاده همچنین دو خطه کردن محورهای سه‌گانه «اهواز- بندر امام، اهواز- اندیمشک و اهواز- خرمشهر» را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی راه‌آهن جمهوری‌ اسلامی ایران برشمرد و افزود: خط دوم اهواز- بندرامام در سال جاری آغاز شده و عملیات ترمیم و بازسازی خط نخست هم در دست انجام است.
وی اضافه کرد: دیگر مسیرها هم در مراحل بعدی و به تدریج دو خطه می‌شود و هم اینک عملیات ترمیم و بهسازی زیرسازی خط اهواز- بندرامام به طول 60کیلومتر درحال اجراست که در این چارچوب عملیات دو خطه کردن مسیر هم انجام می‌شود.
عملیات دو خطه کردن مسیر اهواز- بندر امام یک سال به طول می‌انجامد که باعث افزایش ایمنی تردد، کوتاه شدن زمان سفر و حذف تلاقی‌ها خواهد شد.