kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

کوتاه از شهرستان ها


اختصاص اعتبار برای طرح‌های عمرانی
سمنان - خبرنگار کیهان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی در بقاع متبرکه استان 10 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.عبدالله واحدی افزود: هفت رقبه با مشارکت بخش خصوصی و پیشرفت 40 درصد در حال ساخت و ساز است.وی شمار موقوفات استان را 4 هزار و 896 موقوفه بیان کرد و گفت: تعداد رقبات استان نیز به 16 هزار و 726 رقبه رسیده که از این تعداد 10 هزار و 600 رقبه متصرفی و بقیه غیرتصرفی است.
ثبت 30 وقف
یزد - خبرنگار کیهان: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 مورد وقف جدید در شهرهای مختلف استان یزد به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در استان یزد 11 هزار و 900 موقوفه داریم که 9 هزار مورد آن متصرفی یا فاقد متولی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل افزود: برخی از موقوفات در بافت تاریخی متروکه شده و قابل استفاده نیست اما در تلاش برای ساماندهی این خانه‌ها هستیم.وی گفت: در منطقه مرکزی یزد تعداد مساجد نیز که از موقوفات به شمار می‌روند، بسیار است به نحوی که در برخی مناطق نیازی به احداث مسجد احساس نمی‌شود.
افتتاح بخش شیمی‌درمانی
کاشان - خبرنگار کیهان: در راستای طرح تحول نظام سلامت، بزرگترین بخش شیمی‌درمانی سرپایی کاشان در بیمارستان متینی این شهرستان افتتاح شد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسم افتتاح این بخش به بسته خدمتی «حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج» طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: افتتاح این مرکز در راستای این طرح و با هدف ارائه خدمات با کیفیت به تعداد بیشتری از بیماران راه‌اندازی شد.
محمدحسین اعرابی گفت: این مرکز که دارای بهترین و به روزترین امکانات و تجهیزات است. با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان با 10 تخت افتتاح شده است.
اهدای عضو بدن
رشت - خبرنگار کیهان: 3 عضو بدن «زینب دستواره» دختر 15 ساله رشتی برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.برابر این گزارش، 2 کلیه این دختر 15 ساله در بیمارستان رازی رشت به 2 بیمار پیوند زده شد و کبد وی نیز برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد.بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان «زینب دستواره» به علت مسمومیت دچار مرگ مغزی شده است.
انتقال 600 سند
* مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه‌های گیلان از انتقال 600 سند تاریخی و قدیمی مربوط به نهضت جنگل به این استان خبر داد.
حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: این سندها اداری، سیاسی و عکسهایی از مبارزات نهضت جنگل هستند که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می‌شد.وی افزود: این اسناد برای غنی‌ کردن آرشیو ملی گیلان، آشنایی و کمک بیشتر به محققان و پژوهشگران فعال در زمینه نهضت جنگل به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان انتقال یافت.
حمایت از ایتام
کرج- خبرنگار کیهان: از ابتدای سال جاری تاکنون، حامیان و نیکوکاران استان البرز 40 میلیارد ریال در قالب طرح اکرام ایتام به حساب ایتام تحت کفالت خود واریز کردند.مدیرکل کمیته امداد استان البرز اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 24 هزار حامی، حمایت مادی و معنوی ایتام استان البرز را به عهده دارند.علی سالارکیا، در تشریح مساعدت‌های حامیان گفت: یکی از مهمترین سرفصل‌های مشارکت مردم و خیرین در فقرزدایی طرح اکرام ایتام است که شامل جذب و نگه داشتن حامیان است.وی تشریح کرد: درصدد هستیم با اجرای طرح‌هایی همچون آتیه فرشتگان، بخشی از رقم‌های واریزی حامیان را در حساب‌های پس‌انداز، بنام ایتام سرمایه‌گذاری کنیم تا در آینده هم از سود سپرده‌ها و هم از تسهیلات اعطایی بانک‌ها استفاده کنند و به نوعی آینده‌شان نیز تامین شود.
رسیدگی به پرندگان
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت هفته وقف با اشاره به نیت یک نیکوکار اصفهانی برای فصل سرما افزود: این واقف بخشی از اموال خود را صرف خرید دانه برای پرندگان کرده است تا در فصل سرما و بارشهای زمستانی گرسنه نباشند.
رضا صادقی تصریح کرد: همچنین یک بانوی اصفهانی با وقف منزل چند میلیاردی خود، نیت کرده تا ماحصل پول این خانه صرف بیماران صعب‌العلاج و تهیه دارو برای آنان شود.وی با اعلام اینکه استان اصفهان با 718  امامزاده و 13 هزار و 600 موقوفه رتبه سوم کشور را دارد گفت: بنیاد توسعه موقوفات در راستای شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استفاده بهینه از موقوفات ایجاد شده است.
برخورد با تعاونی مسکن متخلف
شیراز- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی استان فارس با اعضاء هیئت‌مدیره و مدیران عامل شرکت‌های تعاونی مسکن متخلف که با اقدامات سوء خود سبب تضییع حقوق افراد می‌شوند با قاطعیت و بدون اغماض و براساس موازین قانونی برخورد می‌کند.
احمد رحمانیان در گردهمایی اعضاء هیئت مدیره تعاونی‌های مسکن فارس گفت: متاسفانه با عملکرد سوء برخی از اعضاء هیئت مدیره و مدیران عامل تعدادی از تعاونی‌های مسکن و عدم آشنایی به مقررات مرتبط تعدادی از اعضاء تعاونی‌های مسکن که باهدف خرید زمین یا واگذاری واحد آپارتمانی وجوهی را به حسابهای تعاونی مسکن واریز کرده‌اند اموال خود را از دست داده‌اند.وی تصریح کرد: این افراد نه تنها صاحب زمین و مسکن نشده بلکه حتی موفق به استرداد اصل وجوه خود نیز نشده‌اند که این امر باعث مراجعه افراد مالباخته به مراجع قضایی و تشکیل پرونده شده است.رحمانیان متذکر شد: چنانچه اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل تعاونی‌های مسکن بدون اخذ گواهی مبنی بر نداشتن کاربری معارض مسکونی از مراجع قانونی مبادرت به خرید و فروش اعم از رسمی و عادی، تفکیک و افراز اراضی نمایند، مسئول جبران خسارات وارده به اعضای تعاونی‌ها هستند.
اجاره فرودگاه
شیراز- خبرنگار  کیهان:  امام جمعه شیراز در جلسه شورای اداری استان هفته وقت دراداره اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد از مسئولان ادارات خواستار پرداخت مال‌الاجاره زمین وقفی مورد فعالیت خود به اداره اوقاف شد.نماینده ولی فقیه گفت: 57 هکتار از زمین فرودگاه وقفی است و اجاره سالانه آن تنها 12/5 میلیون تومان است که آن هم پرداخت نمی‌شود.آیت‌الله ایمانی در انتهای سخنان خود افزود: مدتی است که با نظر مثبت مراجع تقلید قضیه وقف جمعی مطرح شده و مراجع تقلید اجازه ساخت دو مرکز تخصصی درمان سرطان در استان‌های تهران و فارس را داده‌اند.
راه‌اندازی قطار اتوبوسی
تبریز- خبرنگار کیهان: برای حل مشکلات رفت و آمد دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، قطار ویژه اتوبوسی با 2 برابر ظرفیت ریل باس قبلی، از تبریز تا این دانشگاه، راه‌اندازی شد.حسن ولی‌زاده سرپرست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: تلاش می‌شود از طریق وزارت علوم و مساعدت راه‌آهن آذربایجان، ریل باس اختصاصی دوم، به همین منظور، اختصاص یابد.
تعطیلی واحدهای قطعه‌سازی
* رئیس کانون کارفرمایان آذربایجان شرقی گفت: از 450 واحد و کارخانه قطعه‌سازی آذربایجان شرقی، در حال حاضر فقط 150 واحد مشغول تولید بوده و آب واحدهای شهرک سرمایه‌گذاری، جیره‌بندی شده است.جمشید برزگر افزود: در طول هفته فقط 2 روز امکان استفاده از آب وجود دارد و 300 واحد قطعه‌ساز یا نیمه فعال هستند و یا تعطیل شده‌اند.
وی از برپایی نمایشگاه های غیرمجاز در آذربایجان شرقی که در آن مبل‌های دست دوم تعمیر شده، به نام مبل یافت آباد به مردم فروخته می‌شود انتقاد کرد.