kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

تعیین 6 منطقه نمونه گردشگری اولویت‌دار سمنان

در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، 6 منطقه نمونه گردشگری اولویت‌دار استان با هدف سرمایه‌گذاری تعیین شد.

سمنان- خبرنگار کیهان:

مناطق «بنه‌کوه» و «پارک ملی کویر» در گرمسار، «پرور» در مهدیشهر، «مجن و تنگه داستان» در شاهرود و «دشت شقایق و دشت آفتابگردان» در میامی و «پیر خوشتر» در دامغان به عنوان مناطق نمونه گردشگری دارای اولویت در این استان تعیین شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این جلسه با اشاره به وجود 32 منطقه نمونه گردشگری در استان سمنان اظهار داشت: بسیاری از این مناطق به دلایل مختلف از جمله تعیین نشدن محدوده، نبود اراضی مناسب، واقع شدن در مناطق چهارگانه و... دارای امکان سرمایه‌گذاری نیستند.
محمد حسین بحرالعلومی همچنین از ثبت معدن گوگرد سمنان در فهرست میراث ملی خبر داد و با بیان اینکه این اثر مربوط به دوران صفویه و قاجاریه است، افزود معدن گوگرد در 30 کیلومتری جنوب سمنان، بعد از روستای دلازیان واقع است.
بحرالعلومی افزود: از شواهد و آثار و سفال به دست آمده بر روی تپه و محوطه تاریخی معدن گوگرد می‌توان به قدمت معدن پی‌برد به طوری که در این محوطه آثار و نمونه‌های ابزار سنگی تراش خورده یافت می‌شود که قدمت این محوطه تاریخی را می‌توان همزمان با «تپه‌های تاریخی میرک و دلازیان» در نظر گرفت.