kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
استاندار زنجان خبر داد

افزایش 2 برابری بودجه عمرانی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری

استاندار زنجان با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور 15/8 درصد افزایش یافته گفت: بودجه عمرانی این استان بیش از دو برابر نسبت به میانگین کشوری افزایش داشته است.

زنجان- خبرنگار کیهان:

«جمشید انصاری» در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه درآمد استان زنجان در لایحه بودجه ارائه شده به مجلس 5 هزار و 604 میلیارد و 998 میلیون ریال دیده شده است افزود: این مبلغ در مقایسه با سال گذشته افزایش 32/43 درصدی را نشان می‌دهد.استاندار زنجان اعتبارات هزینه‌ای پیش‌بینی شده در بودجه جاری برای استان زنجان در لایحه بودجه را یک هزار و 81 میلیارد و 679 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ در مقایسه با سال گذشته 19/64 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی افزایش درآمدهای این استان، حدود هفت درصد بیشتر از متوسط کشوری است که به لحاظ جایگاهی، این استان در رتبه 14 درآمدهای استانی قرار دارد.
استاندار زنجان گفت: 320 روستای فاقد گاز استان ظرف 2/5 سال آینده گازرسانی می‌شود که این طرح به تصویب شورای اقتصاد درآمده و برای این کار اعتباری بالغ بر 400میلیارد تومان نیاز است.وی از تصویب انتقال زندان مرکزی زنجان خبر داد و گفت: انتقال ندامتگاه مرکزی زنجان از تابستان آینده آغاز می‌شود.