kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
فرماندار بناب:

قرار گرفتن آذربایجان شرقی در رتبه بیست‌و‌یکم باسوادی شایسته استان نیست

فرماندار بناب گفت: قرار گرفتن استان آذربایجان شرقی در رتبه بیست و یکم از لحاظ باسوادی برای استان جایگاه مناسبی نیست و لازم است همه تلاش کنند تا معضل بی‌سوادی را در استان ریشه‌کن کنیم.


بناب - خبرنگار کیهان:

ولی‌الله فرج‌اللهی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بناب همچنین اظهار کرد: جای تاسف است در برخی شهرها شاهد برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده‌ایم، در حالی که در همان شهرها امروز شاهد خیل بی‌سوادان هستیم!
وی مهاجرت را یکی از دلایل افزایش نرخ بی‌سوادی در بناب اعلام کرد و افزود: باید کمک کنیم تا بحث بی‌سوادی را در شهرستان به حداقل برسانیم.
رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی بناب در عین حال تصریح کرد: با این شرایط ریشه‌کنی بی‌سوادی در منطقه از توان و عهده آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی خارج است.
فرماندار بناب با بیان اینکه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها مکلف به همکاری با آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح روستاها هستند؛ اظهار داشت: تجربه تلخ گذشته در خصوص نحوه جذب سوادآموزان نباید تکرار شود؛ و باید از طریق کارهای فرهنگی برای حل این مشکل قدم برداشت.
فرماندار بناب خاطرنشان کرد: 8 هزار و 250 نفر بی‌سواد برای بناب قابل قبول نیست و برای ریشه‌کنی بی‌سوادی یک همت جمعی می‌طلبد.
مدیر‌آموزش و پرورش بناب نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: بر اساس آمار سرشماری سال 90 آمار بی سوادان بناب 8هزار و250نفر است که 9/38درصد جمعیت شهرستان بناب را شامل می‌شود و بر اساس آمار از میانگین استان رتبه شهرستان بناب بهتر است.
عباس ممقانی بحث ترک تحصیل دانش‌آموزان را یکی دیگر از معضلات اساسی این شهرستان اعلام و تصریح کرد: این موضوع باید به‌صورت کارشناسی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد که بیشتر رقم ترک تحصیلان را مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم تشکیل می‌دهند و لازم است این مورد سریعا مورد بررسی قرار گیرد.