kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

500 کیلومتر راه در اصفهان در دست احداث است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از احداث بیش از 500 کیلومتر راه در استان اصفهان خبر داد.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

محمود محمودزاده از مهمترین پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل را آزادراه کنارگذر شرق، تونل خوانسار و احداث کمربندی آران و بیدگل و کاشان به گرمسار، باند دوم دامنه- خوانسار، باند دوم اصفهان- اردستان، باند دوم موته - گلپایگان، باند دوم نیک‌آباد- حسن‌آباد و... عنوان کرد و ادامه داد: 600 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در سال جاری در حال اجرای روکش آسفالت است که تا پایان سال مالی یعنی تیرماه 94 تقاضای افزایش به هزار کیلومتر روکش آسفالت از راه‌های استان را داریم.
وی از تهیه و تدوین سند ایمنی راه‌ها برای اولین بار در کشور با هدف کاهش تلفات و حوادث ناشی از رانندگی خبر داد و گفت: براساس این سند کلیه نقاط پرحادثه شناسایی و در جهت رفع آن به تفکیک اولویت راه‌های اصلی، فرعی و شریانی اقدام خواهد شد. همچنین در 20 نقطه از استان اصفهان ایستگاه‌های ایمنی و سلامت با همکاری دستگاه‌های امدادرسان نظیر پلیس راه، هلال احمر و اورژانس ایجاد خواهد شد.
محمودزاده گفت: بیش از 11هزار و 500 کیلومتر راه در استان اصفهان است که قابل کنترل پلیس راه و راهداری نیست و به همین جهت با تدوین طرح ITS تا اوایل سال آینده کلیه محورهای اصلی استان اصفهان مجهز به دوربین کنترل سرعت خواهند شد.
وی با اشاره به شروع فصل زمستان از آمادگی تعداد 450 نفر نیروی راهدار با استعداد 600 وسیله نقلیه سبک و سنگین با تجهیزات کامل در راه‌های استان اصفهان خبر داد و گفت: راهداران به صورت شبانه‌روزی به ویژه در زمان بارش‌ها در خدمت‌رسانی به ترددکنندگان از راه‌های استان اصفهان در آماده‌باش هستند.