kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
ضعف‌های استقلال باید برطرف شود

پورحیدری: فوتبال باشگاهی و ملی ایران در آسیا نتیجه نمی‌گیرد!

منصور پورحیدری عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال اعتقاد دارد با شرایط کنونی نه فوتبال باشگاهی ما در آسیا موفق می‌شود و نه فوتبال ملی‌مان.


پورحیدری که یکی از چهره‌های ویژه در تاریخ فوتبال ایران و باشگاه استقلال است دیروز در مورد شرایط این باشگاه، وضعیت فعلی فوتبال ایران و مسائل مختلف دیگر گفت‌وگویی انجام داد که گزیده‌ای از آن در ادامه می‌آید:
* 22 گل خورده در 17 بازی اصلا برای استقلال آمار خوبی نیست و قدیم‌ها استقلال به راحتی گل نمی‌خورد. ساختار دفاعی تیم مشکل دارد ولی این مشکلات برطرف می‌شود. تیمی مثل استقلال در یک بازی نباید 4 گل بخورد و این ضعف‌ها باید برطرف شود.
* امیر قلعه‌نویی به تیمش نزدیک‌تر است و حتما با دستیاران و مشاورانش حرف می‌زند. قوی‌تر کردن خط هافبک هم می‌تواند در بهبود کارهای دفاعی تاثیرگذار باشد. با این حال نظرها متفاوت است و منتقدان و مربیان هم می‌توانند اشتباه کنند.
* جا‌به‌جایی 42 بازیکن  در 2 فصل و نیم در باشگاه استقلال می‌تواند دلایل مختلف داشته باشد. شاید بازیکن با تیم به هماهنگی نمی‌رسد یا کیفیت فنی ندارد یا این که در مورد مسائل مالی با باشگاه دچار مشکل می‌شود. این مسائل در چنین بحثی نقش دارد ولی در مجموع با حرف شما موافقم که این همه تغییر اصلا درست نیست. متاسفانه وقتی به فوتبال پایه در ایران اهمیت داده نمی‌شود همین اتفاقات هم رخ می‌دهد. در همین استقلال بسیاری از بازیکنان از تیم‌های پایه به تیم ملی می‌رفتند ولی الان وضعیت فرق کرده است.
* من با این وضعیت به قهرمانی استقلال در آسیا امیدی ندارم. نه تنها استقلال بلکه تیم‌های دیگر ایران هم نمی‌توانند با این وضعیت قهرمان آسیا شوند. در مورد تیم ملی هم باید بگویم که کارمان سخت است. ما در فوتبال مشکلات زیادی داریم و با این وضعیت حتی در آسیا هم به جایی نمی‌رسیم چه برسد به اینکه در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. فوتبال ما به تیم‌های پایه اهمیت نمی‌دهد، در امکانات و برنامه‌ریزی عقب هستیم و بحث خصوصی‌سازی هم اجرا نمی‌شود. با این وضعیت فقط درجا می‌زنیم.