kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد

اجرای طرح کاهش طلاق در سراسر کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: طرح ملی موسوم به «بشیر» در کل کشور به منظور کاهش آمار طلاق از دی‌ماه امسال اجرایی می‌شود.


به گزارش ایرنا، «همایون هاشمی» در حاشیه سفر به استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح ملی بشیر به صورت آزمایشی در استان یزد انجام شد افزود: این طرح در یزد نتیجه‌بخش بوده و با اجرای آن 60 درصد افرادی که در آستانه طلاق قرار داشتند در این استان از طلاق انصراف داده‌اند.
وی با بیان اینکه طرح مذکور به منظور کاهش آمار طلاق در کشور برای دو گروه اجرا می‌شود افزود: یک گروه جوانان و افرادی هستند که در سن ازدواج قرار دارند و گروه دوم کسانی هستند که در آستانه جدایی و طلاق قرار گرفته‌اند که با آموزش‌های لازم و انجام مشاوره به زوج‌ها تلاش می‌کنیم تا آمار طلاق را کاهش دهیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح قانونمند کردن مهدهای کودک نیز اشاره کرد و گفت: برای مهدهای کودک سراسر کشور کتاب‌هایی مشترک منتشر می‌شود که از سال آینده براساس قانون، تمام مهدهای کودک ملزم به استفاده و آموزش از این کتاب‌ها هستند.
هاشمی افزود: کتب فوق با حمایت مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی تولید و در اختیار مهدهای کودک قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به انجام آموزشهای غیرمستقیم در مهدهای کودک خاطر نشان کرد: با همکاری ستاد اقامه نماز کشور، هر مهدکودک مکلف به داشتن مربی قرآن و آموزش نماز است و طرح یاوران نماز نیز در همه مهدهای کودک اجرا می‌شود.