kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
وزیر راه و شهرسازی:

ایمنی جاده‌های برفگیر کشور افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایمنی جاده‌ها و محورهای برفگیر کشور در زمستان جاری با افزایش 100 درصدی نیروهای راهدار و تجهیزات زمستانی ارتقاء یافت.


به گزارش خبرنگار ایرنا «عباس آخوندی» در حاشیه دیدار از راهدارخانه امامزاده هاشم در محور هراز در استان مازندران افزود: در زمستان سالجاری 3 هزار راهدار به شمار راهداران کشور افزوده شده و نمک و شن و ماشین‌آلات ویژه به خصوص برفروب در این مناطق نسبت به زمستان سال قبل 100 درصد افزایش یافت.
وی گفت: اکنون 625 راهدارخانه در سطح کشور به تجهیزات زمستانی به خصوص تجهیزات برفروب و نمک‌پاش مجهز شدند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ایجاد انگیزه در راهداران وتشویق این گروه بویژه فعالان در زمستان، وزارت راه و شهرسازی 120 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
وی افزود: این اعتبار در قالب پاداش و رفاهی به 15 هزار راهدار در سطح کشور پرداخت خواهد شد.
به گفته آخوندی عملیات روکش محورهای ارتباطی کشور در مقایسه با سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.
وزیر راه و شهرسازی در مورد تکمیل چهار خطه شدن محور هراز گفت: چهار خطه شدن محور هراز از اهمیت زیادی برای تسهیل در تردد مسافران و کاهش سوانح رانندگی داشته و برنامه وزارت راه و شهرسازی تکمیل این پروژه تا نیمه اول سال 95 است.
از سوی دیگر رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: فعالیت رسمی حدود 15 هزار راهدار در جاده‌های مواصلاتی برفگیر کشور از امروز اول دی ماه در سراسر کشور آغاز شد.
داوود کشاورزیان افزود: این شمار در مقایسه با پارسال که حدود 12 هزار راهدار بودند، سه هزار نفر بیشتر شده و در 980 راهدارخانه، جاده‌های برفگیر کشور مستقر شدند.