kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
معاون خصوصی سازی وزارت نیرو خبر داد

اعمال معافیت مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد

رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق و معاون خصوصی‌سازی وزارت نیرو از معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد خبر داد و گفت: کارخانجاتی که از واحدهای نوپای مستقر در مراکز رشد حمایت کنند، مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، «غلامرضا لطیف شبانگاهی» در جمع مدیران شهرستان بناب افزود: ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها ضروری است و نبود مراکز رشد و پارک‌های فناوری در دانشگاه‌ها یک فاجعه محسوب می‌شود.
وی به جایگاه مراکز رشد در سند چشم‌انداز توسعه 1404 اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا پایان این برنامه اقتصاد کشور از سنتی خارج و به سمت و سوی اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند که ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه مفید واقع خواهند شد.
لطیف شبانگاهی تصریح کرد:‌ دانشگاه‌های کشور باید با اجرای طرح‌های بیرونی نیاز صنعت را برآورده و فاصله خالی صنعت و دانشگاه‌ها را کمتر کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از پایان‌نامه‌های بی‌محتوا اظهار داشت: پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید براساس نیاز جامعه تدوین و حاوی طرح‌هایی باشند که بتوان آن را تجاری‌سازی و به محصول تبدیل کرد.
رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق وزارت نیرو با اشاره به اعطای تسهیلات در مراکز رشد کشور خاطرنشان کرد: این مراکز برای حمایت از طرح‌های مراکز رشد مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کنند تا نسبت به تجاری‌سازی ایده‌ها اقدام شود.