kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

نیاز به 120 هزار میلیارد تومان برای تحقق پروژه‌های راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق کامل پروژه‌های راه و شهرسازی به 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق کامل پروژه‌های راه و شهرسازی به 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش خبرگزاری‌ها از مشهد، عباس آخوندی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار در سال 92 به کمتر از 2 هزار میلیارد رسیده بود و با شرایط مالی دولت در سال 93 نیز وضعیت مشابه دارد.
وی ادامه داد: برای پیشبرد امور، پروژه‌ها را غربالگری کرده و اولویت‌بندی می‌کنیم.
آخوندی عنوان کرد: مطالعات طرح جامع مسکن در حال بررسی است که پس از اتمام پروژه‌ مسکن مهر به صورت جدی دنبال می‌شود.
وی متذکر شد: در حال حاضر زمان مسافرت از مشهد به تهران بیش از 2 ساعت کاهش داده شده است و با انجام دادن یکسری اقدامات این زمان 45 دقیقه دیگر کاهش می‌یابد و نوسازی ناوگان مرحله دیگری از سرعت بخشیدن به سفرهای ریلی است که در دستور کار قرار گرفته است.
این مسئول با بیان این که مسیر ریلی مشهد به تهران یکی از مسیرهای اصلی کشور است، بیان داشت: برقی کردن قطار تهران به مشهد یکی از مواردی است که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
آخوندی در پایان متذکر شد: بیشتر ناوگان ریلی کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، اما برای توسعه آن صندوق توسعه ملی اعتبارات مناسبی را در نظر گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل تاکید کرد و افزود: مسئله ایمنی جاده‌ها مقوله‌ای بسیار جدی است که باید به آن پرداخته شود.
وی درباره اجرای پروژه آزادراه حرم تا حرم گفت: دولت تصمیم گرفته است برای جلوگیری از طولانی‌شدن اجرای برخی پروژه‌ها نظیر پروژه حرم تا حرم، پروژه‌هایی با پیشرفت اجرایی کمتر از 80 درصد را در حوزه راه و شهرسازی حذف کند. تا منابع مالی لازم برای پروژه‌های دیگر با پیشرفت فیزیکی بالا تامین شود.
آخوندی وضع کلان‌شهرهای مشهد و تهران را به لحاظ رشد جمعیت، افزایش اماکن مسکونی و دیگر مسائل اجتماعی ناشی از آن در آینده نگران‌کننده اعلام کرد.
آخوندی در جمع مهندسان ساختمان و مدیریت مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تهران اکنون در سال سه روز هوای سالم دارد در حالی به دلیل افزایش جمعیت 500 هزار واحد مسکونی در این شهر در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: مشهد نیز شرایط مشابهی با تهران دارد و به دلیل مهاجرت‌ها جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است و به دلیل کمبود آب که در این شهر وجود دارد در آینده نزدیک وضعیت شهر به شدت بحرانی می‌شود.