kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    3 کشته در حادثه رانندگی
اراک-خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در استان مرکزی گفت: در حادثه رانندگی درون‌شهر و محور اراک-قم 3 نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: بر اثر تصادف یک دستگاه موتورسیکلت با جدول در بلوار قدوس اراک، راکب موتورسیکلت در دم جان باخت، و در برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با عابر پیاده در بلوار شهید مطهری خمین، عابر پیاده جان خود را از دست داد. وی ادامه داد:بر اثر برخورد یک دستگاه تریلی ولو با خودرو سواری سمند در محور اراک-قم، راننده سمند جان باخت.
تصادف در محور سمنان- دامغان
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان سمنان از تصادف 6 دستگاه وسیله نقلیه در جاده سمنان-دامغان در ساعت 20 و 22 دقیقه یکشنبه خبر داد.
سرهنگ علیرضا رضوی خبیر افزود: این تصادف که در کیلومتر 45 این جاده به وقوع پیوست یک کشته و 6 مجروح برجای گذاشت و مجروحان توسط ماموران امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
برخورد زنجیره‌ای 8 خودرو
یزد-خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: با اعلام خبر تصادف زنجیره‌ای بین 6 دستگاه خودرو سواری و 2 دستگاه مینی‌بوس در کیلومتر 24 جاده میبد-یزد اکیپ‌های گشت پلیس راه و یگان‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ مظفری افزود: در این حادثه که به علت بارندگی و لغزنده بودن جاده و همچنین مه‌گرفتگی مسیر رخ داد یکی از سرنشینان این 8 خودرو مجروح شد.
200 کیلو تریاک در خودرو قاچاقچی
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین گشت‌زنی در محور روستای بلوچکان به یک دستگاه خودرو سواری پژو مظنون شدند و خودرو مورد نظر با مشاهده ماموران متواری شد.
سرهنگ محمد دفتری افزود: ماموران پس از تعقیب و گریز، در یک عملیات غافلگیرانه خودرو را متوقف و در بازرسی از آن مقدار 200 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه مهمات مربوطه را کشف کردند.
وی ادامه داد: در همین ارتباط یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.
تولد سه‌قلوها در دشتستان
بوشهر- ایرنا: مادری 29 ساله در شهرستان دشتستان استان بوشهر در دومین زایمان خود سه قلو به دنیا آورد.
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی برازجان گفت: این نوزادان سه قلو پسر هستند و از طریق عمل سزارین متولد شدند.
یلدا دارابی افزود: وضعیت طبیعی و عمومی نوزادان و مادر آنان در حال حاضر خوب و رضایت‌بخش است.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه سه قلو‌ها حدود یک هفته زودتر از زمان مقرر متولد شدند، نارس هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان تحت نظر پزشکان و متخصص نوزادان نگهداری می‌شوند.
مرگ یوزپلنگ در تصادف
سمنان- ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ ایرانی در برخورد با یک دستگاه خودروی عبوری در جاده تهران- مشهد خبر داد.
عباسعلی دامنگیر گفت: این حادثه روز دوشنبه در منطقه عباس‌آباد یکی از زیستگاه‌های یوزپلنگ ایرانی رخ داده است.
وی افزود: ‌این یوزپلنگ ماده و دارای دو تا سه توله بوده است که هم‌اکنون برای حفظ این توله‌ها، اکیپ‌هایی از این اداره کل به صورت شبانه‌روز در منطقه حضور دارند.
دستگیری فرد شیاد
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد گفت: این پلیس با انجام یک کار اطلاعاتی فرد شیاد و رمالی را که با فریب افراد ساده‌لوح به بهانه‌های احضار روح، جن‌گیری و هیپنوتیسم آنها را سرکیسه می‌کرد، شناسایی و دستگیر کرد.
سرهنگ رضایی افزود: این فرد که دارای مراجعه‌کنندگان زیادی از مناطق مختلف شهر یزد بود، به اتهام کسب درآمد نامشروع، اختلاف‌افکنی بین خانواده‌ها، ترویج خرافات، اغفال و انحراف جوانان به مقامات قضایی معرفی شد.
سرقت کفش با ام.وی.‌ام
قم- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: در پی شکایت هیئت مدیره یک مجتمع مسکونی مبنی بر ربوده شدن کفش‌های ساکنان این مجتمع، موضوع در دستور رسیدگی قرار گرفت.
سرهنگ دیده‌ور افزود: ماموران با دریافت شماره یک خودرو ام.وی.ام مشکوک به تعقیب آن پرداختند و پس از اخذ نشانی و با نیابت قضایی به محل سکونت راننده خودرو مراجعه و کفش‌های سرقتی را در این مکان کشف و متهم را دستگیر کردند.
بازداشت شکارچیان متخلف
بجنورد- فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: ماموران اجرایی حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع شاه‌جهان متوجه حضور 3 نفر شکارچی در منطقه شدند.
حمید فخرایی افزود: محیط‌بانان با تعقیب نامحسوس و در بازرسی از آنان یک قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز، 2 دستگاه دوربین چشمی و یک عدد قنداق اسلحه را کشف و ضبط و هر 3 شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
صیادان متخلف به دام افتادند
دزفول- ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوش از دستگیری 3 شکارچی متخلف به همراه تعداد 402 قطعه پرنده‌ سار در این شهرستان خبر داد.فیروز حاجی‌کلی افزود: شکارچیان توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست کرخه در جنوب شهرستان شوش و در یک عملیات غافلگیرانه به دام افتادند.وی ادامه داد: از این صیادان غیرمجاز 2 دستگاه موتورسیکلت، تور صید پرندگان و وسایل شکار کشف و ضبط شد.رئیس اداره محیط زیست شوش تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.