kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸

تاکید علمای اهل تسنن و تشیع کشور بر وحدت مسلمانان

همزمان با سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت آیین‌های جشن و سرور در استان‌های سیستان‌وبلوچستان،‌گلستان،‌ کرمانشاه و فارس برگزار شد.

سرویس شهرستان‌ها-
همزمان با سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت آیین‌های جشن و سرور در استان‌های سیستان‌وبلوچستان،‌گلستان،‌ کرمانشاه و فارس برگزار شد.
امسال نیز همچون سال‌های گذشته تمامی شهرها و روستاهای سیستان‌وبلوچستان شاهد برپایی جشن‌های وحدت و همچنین نشست‌های مشترک علما، نخبگان و چهره‌های تقریبی اهل تشیع و تسنن در راستای ایجاد اخوت و همدلی بود.
در همین راستا برپایی جشن وحدت با حضور امام جمعه موقت تهران در زاهدان، نشست مشترک علمای تشیع و تسنن با دیدگاه تقریب مذاهب اسلامی و تقویت انسجام در خاش، برپایی جشن وحدت در مسجد جامع اهل سنت کهک سیستان، نواختن زنگ وحدت در شهرستان‌ مرزی زهک، برپایی جشن همدلی و برادری در حوزه علمیه اهل سنت العربیه چابهار از مهم‌ترین آیین‌های گرامیداشت هفته وحدت در استان بود.
به گزارش خبرنگار کیهان از گنبدکاووس ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در دیدار با فرماندار و مسئولان این شهرستان به مناسبت هفته وحدت، پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان ضروری دانستند.
در این مراسم امام جمعه گنبدکاووس با تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: وحدت از دید قرآن، اسلام، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) یک مسئله شرعی و عقلی است که سعادت و کمال جامعه به آن بستگی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین سبحانی افزود: نیازهای متعدد جامعه که دارای سلایق مختلف نیز است، تنها در سایه وحدت تامین می‌شود و راه رسیدن به وحدت نیز عمل به دستورات قرآن و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت ایشان است.
دیگر امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست،‌گفت: خداوند متعال اساس دین اسلام را بر پایه وحدت کلمه قرار داده است و رشد و گسترش اسلام در جهان نیز به برکت وحدت کلمه مسلمانان است.
آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: با مطالعه سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت ایشان، مشاهده می‌شود که همه سیره و فرمایشات رسول گرامی اسلام، بر مبنای وحدت امت اسلامی بوده است.
وی، نقش علمای اسلام و مسئولان را تقویت وحدت در جامعه اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: موضع‌گیری‌ها و رهنمودهای هوشمندانه امام‌راحل و  رهبر معظم انقلاب همواره عامل مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه و جدایی دین از سیاست، بوده است و باید تلاش شود این رهنمودها نصب‌العین همگان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا استاد مدارس اهل سنت خانقاه و سعادت پاوه با بیان اینکه وحدت رمز تعالی و پیشرفت مسلمانان است گفت: باید با حفظ وحدت در مقابل دسیسه‌های استعمارگران بایستیم.
ملا «سهراب محمدنیا» اظهار داشت: امید است بزرگداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام باعث حفظ وحدت بیشتر و همزیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان شود.
وی کم‌توجهی به مبانی اسلام را منشا دست‌اندازی دشمنان اسلام به ممالک اسلامی دانست و افزود: مبانی اسلام همواره بر وحدت تاکید داشته است و کشتن افراد بی‌گناه را شایسته نمی‌داند.
وی با تاکید بر اینکه حضور بیگانگان در کشورهای اسلامی، آرامش مسلمانان را به هم زده‌است، خواستار همبستگی مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام شد.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از شیراز امام جمعه اهل سنت شیراز، نیز با تاکید بر اینکه تمام کسانی که ادعای مسلمانی می‌کنند باید به رهنمودهای قرآن کریم و پیامبر(ص) عمل نمایند، گفت: اگر امروز به رهنمودهای قرآن کریم و پیامبر(ص) به عنوان دو نقطه مهم مشترک در تمام مذاهبی اسلامی توجه گردد، قطعا شاهد اختلافی  نخواهیم بود.
شیخ عبدالواحد خواجوی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلام جان تازه‌ای در جهان گرفت و رهبران این نهضت مقدس با ندای وحدت بین امت اسلامی، صدای اسلام را به گوش جهانیان رساندند.
این مدرس مدارس دینی اهل سنت، با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره)، با نامگذاری مدبرانه هفته وحدت از بروز بسیاری از اختلاف‌ها در کشور جلوگیری کردند، تصریح کرد: امروز هم، رهبر معظم انقلاب، مراجع و علمای کشور همگی هوشیار بوده و منادی وحدت هستند و از ایجاد هرگونه تفرقه و نفاق نهی می‌کنند.