kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸

کوتاه از ایران


800 پروژه ورزشی نیمه‌تمام
کاشان - ایرنا: مدیرکل تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 800 پروژه نیمه تمام ورزشی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در مدارس کشور وجود دارد.حسین بابویی افزود: توسعه فضای ورزشی و استفاده از ظرفیت خیرین در این عرصه از سیاست‌های این وزارت‌خانه است.وی گفت: سه هزار سالن ورزشی و ورزشگاه برای دانش‌آموزان در کشور وجود دارد که این مکان‌ها عرصه‌ای برای کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است.
بدهکاری 60 هزار میلیارد ریالی
تربت حیدریه - ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه بیش از 60 هزار میلیارد ریال از زمان مدیریت‌های قبلی در بخش درمان، بیمه و امثال آن بدهکار است.
«سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» افزود: سبک مدیریت و کمبود اعتبارات دو مشکل اصلی وزارت بهداشت است که در حال رفع آن هستیم.وی بیان کرد: هم‌اکنون ظرفیت برای 20 هزار تخت درمان در کشور در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آنها کمک بزرگی در بخش درمان کشور خواهد شد.
به گفته قاضی‌زاده وضعیت درمان مردم در سال آینده بهبود خواهد یافت.
کمبود پرستار مشکل حوزه درمان
زنجان - ایرنا: مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود پرستار مشکل جدی و مهم حوزه درمان کشور است.سیدسجاد رضوی افزود: بیمارستان‌های خصوصی می‌توانند با برگزاری آموزش‌های متعدد نسبت به تربیت پرستاران متبحر و به کارگیری آنها اقدام کنند.
رضوی همچنین گردشگری سلامت را مقوله مهم و مغفول مانده حوزه بهداشت و درمان کشور عنوان کرد و افزود: کشورهای رقیب در منطقه به ویژه ترکیه در این حوزه به موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته است.
وی اظهار داشت: بر این اساس با رایزنی‌های انجام گرفته گردشگری سلامت در کشور نیز با پذیرش بیماران از کشور عراق انجام می‌گیرد.
واردات آب
سبزوار - فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان آب فعلی در کشور جوابگوی نیازها نیست و حتی در برخی از سفره‌های آب زیرزمینی شاهد کاهش آب و رسیدن به درجه بحران هستیم.محمدرضا محسنی افزود: برای حل این مشکل مهم علاوه بر ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در کشور باید رو به واردات آب از خارج بیاوریم.عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در سال‌ 89 به این نتیجه رسیدیم که یخچال‌های عظیمی از آب شیرین در کشور تاجیکستان وجود دارد که می‌توانند کمبود آب در کشور ما را جبران کنند.
وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و کارگروه‌های ویژه‌ای برای نحوه این واردات تشکیل شده است.
شناسایی 270 هزار هنرمند
زنجان - مهر: مدیرکل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 270 هزار هنرمند در کشور شناسایی شده‌اند و به منظور رونق گرفتن مشاغل خانگی در سال آینده برنامه‌ریزی‌های مدونی در دستور کار است.
کامران سبزه‌میدانی افزود: از صنعتگران در حوزه صنایع دستی حمایت‌های لازم به عمل می‌آید. وی با بیان اینکه به منظور حل مشکلات بیمه هنرمندان اقدامات خوبی صورت گرفته است اظهار داشت: برای حمایت از صنعتگران تسهیلات ویژه‌ای جهت اشتغال در نظر گرفته شده است.